- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

راه آهن ملایر-فیروزان امروز با حضور وزیر راه افتتاح می شود

کریم حمیدوند در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: راه‌آهن ملایر-نهاوند- فیروزان به طول ۶۷ کیلومتر است که آماده بهره‌برداری است. 

حمیدوند افزود: 

این پروژه بخشی از راه‌آهن غرب کشور است که از سمنگان تا ملایر در گذشته به بهره‌برداری رسیده است و امروز حدفاصل بهره‌برداری ملایر تا فیروزان آماده بهره‌برداری است.
 وی افزود: در خصوص پل‌های خاص این طرح بیان کرد: در این بخش از پروژه ۱۲ دستگاه پل خاص احداث شده است. 
فرماندار نهاوند از اتمام عملیات اجرایی ایستگاه فیروزان خبر داد و گفت: ایستگاه فیروزان از نوع مسافری درجه دو است که در ۳۶ کیلومتری شمال غربی شهرستان نهاوند و ۲۶ کیلومتری جاده همدان – کرمانشاه در شهر فیروزان واقع شده است. 
کریم حمیدوند راه‌آهن ملایر- فیروزان- کرمانشاه را جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و بیان داشت: این خط‌ آهن بخشی از راه‌آهن غرب کشور است که ارتباط استان‌های غرب کشور را با تهران و شبکه سراسری راه‌آهن برقرار می‌کند و امکان ارتباط ریلی بین ایران و عراق از طریق مرز خسروی را فراهم می‌کند. 
گفتنی است راه‌آهن غرب کشور در کریدور ریلی ترانزیتی بین کشورهای آسیای میانه و دریای مدیترانه واقع شده است و موجب ارتباط ریلی بین ایران و عراق می‌شود. این مسیر از تهران شروع می‌شود و بعد از گذشتن از قم، اراک، ملایر، نهاوند، صحنه به کرمانشاه می‌رسد.