- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شورای شهر نهاوند باید از مسایل سیاسی به دور باشد

علی اشرف خزایی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: شوراها به عنوان یک نهادمدنی، اجتماعی و فرهنگی نقش هایی در راستای کمک به توسعه و پیشرفت شهرها در جهت خدمت رسانی به مردم دارند و باید تلاش کنند با حفظ بی طرفی کامل و دوری از جناح بازی و رعایت مصالح و شرایط منطقه ای، منشاء خیر باشند.

خزایی در خصوص نقش شورای شهر در راستای حل مشکلات شهری و دوری شوراها از کارهای سیاسی و ضرورت خدمت رسانی به مردم اظهار داشت: بحث شوراها بحث عام بوده که در تمام زمینه‌ها نقش موفقیت آمیزی دارد و چنانچه براساس اصول گام بردارد، می‌تواند به موفقیت برسد.

وی با بیان اینکه شورا اصولی دارد که این اصول در امر مردم و در امورات مردم است،‌ اظهار داشت: در حال حاضر مقوله شوراها در کشور عملیاتی نشده و قوانین شوراهای ما پیشرفته نیست، در حقیقت شوراها در کشور همانند نهال نوپا است به این دلیل که آسیب‌های جدی را پیشِ‌رو دارد.

کاندیدای شورای شهر نهاوند اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا مرجع مهم برنامه ریزی و تصمیم سازی کلان در مدیریت شهری و روستایی است و ملاک خدمت در آن تعهد،کارآمدی و تخصص است و افرادی که خود را نامزد خدمت در این نهاد کرده اند باید از بازی های سیاسی و منفعت طلبی به دور باشند. 

علی اشرف خزایی بیان داشت:  نظر به نقش مهم شوراها در کمک به حل مشکلات جامعه باید وضعیت معیشتی مردم در لوایح شورا ها مدنظر قرار گرفته و ماموریت های زمین مانده در شوراها در حوزه شهرداری ها و سایر بخش ها جامه عمل بپوشد و فرصت های شورایی به معنای واقعی در راستای نیازهای رفاهی و فرهنگی مردم صرف شود.