سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 10053

صدای نهاوند:
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر مجتمع آبرسانی گاماسیاب با هزینه‌کرد دو میلیارد و 800 میلیون تومان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا کنون 6 روستا تحت پوشش این مجتمع قرار گرفته‌ است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، مجتبی حسین‌آبادی، با بیان اینکه کار مطالعاتی ساخت تصفیه خانه گاماسیاب انجام و زمین احداث این تصفیه‌‌خانه نیز تملک شده است و به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود، افزود: در فصول بارندگی به علت وجود املاح کدر، آب مصرفی روستاهای زیردست رودخانه گاماسیاب دارای کدورات فراونی می‌شود که برای رفع این مشکل تصفیه‌خانه گاماسیاب ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر بود این تصفیه‌خانه در سال ۹۵ احداث شود، اظهار کرد: به علت وجود مشکلاتی با منابع طبیعی برای تملک زمین تصفیه‌خانه، این مهم محقق نشد و این پروژه به سال ۹۶ موکول شد که خوشبختانه در حال حاضر مشکلات تملک زمین نیز حل شده است.

حسین‌آبادی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه گاماسیاب در سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تلاش می‌شود تا پایان شهریورماه امسال، پیش از آغاز فصول بارندگی از این پروژه بهره‌برداری کنیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند اظهار کرد: برای گندزدایی مجتمع آبرسانی گاماسیاب یک دستگاه الکترولیز نمک طعام خریداری و نصب شده که این دستگاه کیفیت کار گندزدایی را افزایش می‌دهد و از لحاظ بهداشتی نوع ارتقاءیافته دستگاه‌های گندزدایی است.

وی با بیان اینکه کیفیت آب آشامیدنی روستاهای شهرستان نهاوند با نظارت شبکه بهداشت به صورت مداوم کنترل می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه تمام منابع آب آشامیدنی روستاهای شهرستان نهاوند سالم و بدون آلودگی هستند و در صورتی‌که آلودگی پیش آید، منشأ آن شکستگی‌های شبکه‌های توزیع آب است.

حسین‌آبادی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند هشت پروژه مجتمع آبرسانی وجود دارد که این مجتمع‌ها شامل مجتمع آبرسانی زرین‌باغ، محمودیه، شهرک، دهنو علیا، فارسبان، گاماسیاب، کرک‌علیا و چناری است، عنوان کرد: مجتمع آبرسانی زرین‌باغ به بهره‌برداری رسیده، مجتمع آبرسانی محمودیه در حال اجراست، مجتمع‌های آب‌رسانی کرک‌علیا و چناری در دست مطالعه هستند، بخشی از مجتمع‌های آبرسانی دهنوعلیا و فارسبان  به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی بخش دیگری از این مجتمع‌ها به علت معارضات اجتماعی و همکاری نکردن مردم متوقف شده و مجتمع آبرسانی شهرک نیز به علت معارضات اجتماعی متوقف شده و بودجه‌ای به این مجتمع تعلق نگرفته است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند اظهار کرد: کل مجتمع‌های آبرسانی شهرستان نهاوند به ۵۰ درصد جمعیت زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی را خدمات‌رسانی می‌کنند که ۶۲ روستا را شامل می‌شود.

حسین‌آبادی به مجتمع آبرسانی گاماسیاب به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع آبرسانی شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی مجتمع آ‌رسانی گاماسیاب به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع آب‌رسانی شهرستان نهاوند از سال ۹۰ آغاز شد و برای بهره‌برداری کامل به ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: مجتمع آبرسانی گاماسیاب ۱۹ روستای بخش مرکزی را با بیش از ۱۸ هزار نفر جمعیت که ۴۲ درصد جمعیت بخش مرکزی شهرستان نهاوند است را شامل می‌شود.

حسین‌آبادی تصریح کرد: چنانچه اعتبار مورد نیاز این مجتمع تأمین شود، سال ۹۶ پروژه به بهره‌برداری کامل می‌رسد و آب سراب پس از تصفیه کامل با ۴۳ کیلومتر خط انتقال به ۱۹ روستای شهرستان می‌رسد که این مسأله مدیریت بیشتر منابع آبی را در پی‌دارد.

وی با اشاره به مزایای مجتمع‌های آبرسانی گفت: جلوگیری از پراکندگی تأسیسات و تمرکز آنها در یک محل، استفاده از ابزار و تأسیسات جدید برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه و برداشت بیش از حد از منابع زیرزمینی و تأمین پایدار آب روستاها از مهمترین مزایای مجتمع‌های آب‌رسانی هستند.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش