- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۲۹خرداد شروع به کار دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا

به گزارش صدای نهاوند، فرهاد سلاسل جزئیات طرح اصلاح موادی ازقانون تشکیلات، وظایف وانتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که سال گذشته درمجلس شورای اسلامی مصوب شد را تشریح کرد.

فرهاد سلاسل معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی استانها طی گفت و گوئی با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها جزئیات طرح اصلاح موادی ازقانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را که در سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شد را تشریح کرد.

وی گفت: بر اساس این طرح شروع به کار شوراهای اسلامی یک ماه پس از برگزاری انتخاب شوراهای اسلامی شهر وروستا مشخص شد و با این توضیح می توان گفت” با توجه برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه امسال؛ ۲۹ خردادماه شروع به کار شوراهای اسلامی شهر روستا خواهد بود.

معاون حقوقی و امورمجلس شورای عالی استانها با اشاره به ماده ۲ طرح مذکور تصریح کرد: در این طرح مقرر شد” برای شهرهایی که بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارند ۲ نفر وبرای شهرتهران ۳ نفر درشورای شهرستان عضویت داشته باشند.

وی با اشاره به تحقیق و تفحص از شهرداری ها تاکید کرد: طبق ماده ۱۹ طرح مذکور؛ چنانچه حداقل یک سوم از اعضای شوراهای اسلامی شهر وروستا در هریک از امورمربوط به وظایف شهرداری، سازمان ها و شرکت های وابسته را لازم بداند، می توانند تقاضای خود را به صورت کتبی به رئیس شورای شهر تسلیم نموده و بایستی رئیس شورا نیز آن را به کمیسیون تخصصی ذی ربط ارجاع دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی استانها با بیان اینکه یک بند به ماده ۷۸ مکرر قانون شوراها اضافه شد گفت: براساس این طرح نظارت بر بودجه سالانه سازمان همیاری ها و شهرداری ها و همچنین اصلاح، تتمیم و تفریغ آن پس از تهیه و تائید شورای سازمان مذکور برای تصویب به شورای اسلامی استان ارسال می شود.