- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

انتخابات با مشارکت ۷۳ درصدی مردم تمام شد/ همه باید نتیجه آنرا بپذیرند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی با بیان این مطلب در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند افزود: شکایات نسبت به نتیجه انتخابات باید از طریق مراجع قانونی رسیدگی شود و اگر قرار باشد هر کس راه بیفتد و برای احقاق حق خود اقدام کند اغتشاش و بی نظمی بوجود می آید .
وی حفظ وحدت و انسجام را مهمترین مساله در شرایط کنونی ذکر کرد و گفت: نباید با کارهایی که انجام می شود وحدت و انسجام ملی دچار مشکل شود زیرا دشمن در شرایط فعلی به دنبال ایجاد اختلاف و رسیدن به اهداف خودش می باشد .
وی با اشاره به اینکه اخیرا واژه رای حلال و حرام وارد ادبیات ما شده است اضافه کرد: برخی برای رسیدن به هدف خود هر وسیله ای را توجیه می کنند لذا برای رسیدن به هدف خود اقدام به خرید و فروش رای می کنند که این اقدام عملی حرام به حساب می آید .
وی افزود: همانگونه که رهبری انقلاب اظهار داشتند در انتخابات پیروز واقعی مردم هستند و اگر کسی برای رضای خدا وارد عرصه انتخابات شده برای او شکست مفهومی ندارد زیرا به وظیفه خودش عمل کرده و لذا نباید احساس شکست به خودش راه دهد.
خطیب جمعه نهاوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر ترامپ به عربستان اشاره کرد و افزود: هدف اصلی از سفر ترامپ به عربستان تقویت جبهه کفر و نفاق در مقابل امت اسلامی و به غارت بردن اموال مسلمانان است که به بهانه ایران هراسی میلیاردها دلار اسلحه خریداری شد و از این طریق امنیت اسرائیل نیز تضمین گردید .
وی اصل سرکوب مقاومت را از دیگر اهداف این سفر به عربستان عنوان کرد و گفت: آمریکا می خواهد مقاومت اسلامی منطقه در سوریه ، یمن و عراق سرکوب شود لذا با فروش اسلحه به عربستان داعش تقویت شده و این مساله باعث می شود که اینها علیه مقاومت اسلامی اقدام کنند و آنرا سرکوب نمایند .
امام جمعه نهاوند گفت: آمریکا برای منطقه خاورمیانه برنامه دارد و برای ایران برنامه بزرگتری در نظر گرفته که قصد دارد در سه برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت آنرا به اجرا در آورده و در نهایت زمنیه فروپاشی نظام اسلامی را فراهم سازد.
وی با اشاره به سند موسوم به ۲۰۳۰ گفت: همانگونه که مقام رهبری تاکید کردند اجرای بی سر و صدای سند ۲۰۳۰ امری جایز نیست زیرا آمریکا قصد دارد با اجرای این برنامه فرهنگ خود را در جامعه ما گسترش داده و جامعه ما را دچار بی هویتی نماید .
وی گفت: وقتی اینگونه سندهایی می خواهد اجرا شود دستگاههای نظارتی مانند مجلس باید به طور دقیق نظارت داشته باشند.