سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 10233

صدای نهاوند:
پس از مؤسسه کاسپین و ثامن‌‎الحجج، اینک نوبت مؤسسه اعتباری آرمان رسیده است که با پس ندادن پول مردم، سپرده‌‌گذاران را نگران کند.

به گزارش صدای نهاوند، به نقل از خبرگزاری ایسنا، منطقه همدان، طی هفته اخیر خبر ورشکستگی مؤسسه مالی و اعتباری آرمان همچون سایر شهرهای کشور در ملایر نیز سبب تجمع مالباختگان و سپرده‌گذاران این مؤسسه شده است به طوریکه در ساعات مختلف روز با تجمع مقابل درب این مؤسسه، سپرده خود را که سرمایه زندگیشان بوده، از مسئولانش مطالبه می‎کنند اما پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده و در سرگردانی و بلاتکلیفی بسر می‌برند.

فشار و اتفاق رخ داده تا حدی است که سبب شد سپرده‌گذاران مؤسسه آرمان نامه سرگشاده‌ای خطاب به نمایندگان مردم ملایر در مجلس بنویسند.

در بخشی از این نامه آمده است «به استحضار می‌رساند که این مؤسسه از مورخ ۲/۳/۱۳۹۶ کلا از انجام هر نوع فعالیت(چه برداشت و چه پرداخت) ساقط شده و به گفته مسئولان مؤسسه، اعتباری وجود ندارد که با آن جوابگوی مردم باشند و می‌گویند این اعتبارات مالی از سوی بانک مرکزی بلوکه شده است و به سپرده‌گذاران ملایر وعده پرداخت پولشان را در مورخ سه‌شنبه ۹/۳/۱۳۹۶ را داده بودند اما متأسفانه محقق نشد.

شک و شبه‌های زیادی در این رابطه وجود دارد که ممکن است این بانک ورشکسته شده باشد و یا اختلاسی در کار باشد که سببب نگرانی و تشویش مردم شده است. از آنجایی‌که بسیاری از همشهریان شما، تمام دارایی زندگیشان را در این مؤسسه سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا بتواند مرحمی بر زخم‎‌های زندگیشان باشد بنابراین خواهشمند است به عنوان نمایندگان ملایر این مشکل اساسی پیش آمده را پیگیری کنید و مردم حوزه ستادی خود را از نتیجه آن مطلع فرمایند.»

سپرده‌گذاران مؤسسه مالی اعتباری توسعه(تعاونی وحدت) آرمان سابق

نگاهی به سابقه فعالیت مؤسسه اعتباری آرمان(تعاونی وحدت)

بر اساس مستندات مؤسسه مالی اعتباری آرمان، از سال ۱۳۷۶ با نام تعاونی اعتبار وحدت آغاز به فعالیت کرد و در سال ۱۳۹۲با ۸ تعاونی دیگر ادغام می‌شود و به نام مؤسسه مالی و اعتباری فردوسی شروع به فعالیت می‌کند و در سال ۱۳۹۵ با مؤسسه اعتباری فرشتگان ادغام و به نام مؤسسه اعتباری آرمان ادامه فعالیت می‌دهد که در پایان سال ۱۳۹۵ تعاونی اعتباری وحدت از مؤسسه آرمان جدا و با مؤسسه اعتباری توسعه تفاهم‌نامه ادغام امضا می‎‌کند.

این مؤسسه درحال حاضر دارای ۱۴۰ شعبه در سطح کشور و دارای حداقل ۷ میلیون نفر عضو است. بنا به گفته مدیر نمایندگی مؤسسه، منابع شعبه ملایر افزون بر چهار هزار و ۵۵۰ میلیون ریال بوده و حدود ۳۵۰۰ نفر عضو و سرمایه‌گذار دارد که متأسفانه هم‌اکنون قادر به پرداخت وجوه سپرده‌گذاران ملایری نیست.

نظارت بانک مرکزی؛ حلقه مفقوده مؤسسات مالی و اعتباری

یکی از سپرده‌گذاران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ما به تابلوی این مؤسسه و مجوز بانک مرکزی اعتماد کردیم اما حالا کل دارایی زندگی‌ام را از دست داده‌ام. این سرمایه‌ام را با زحمت فراوان در طول ۴۰ سال تلاش شبانه‌روزی جمع کردم برای دوران کهولت سنی و از کار افتادگی‌ام اما حالا با ورشکستگی این مؤسسه به نقطه صفر رسیده‌‎ام.

«الف- ج» با بیان اینکه دارای ۵ فرزند دانشجو و محصل بوده و عائله‌مند است، گفت: پیام‌ها و اخبار زیادی در سطح جامعه و منابع رسمی و غیررسمی منتشر شده که نشان از این دارد که مؤسسه آرمان سپرده‌های مردم را بلوکه کرده است و سپرده‌گذارانی که برای دریافت سپرده‌ها به شعب این مؤسسه مراجعه کرده‌اند با پاسخ‌های عجیبی از سوی مسئولان مواجه شده‌اند.

این مالباخته ادامه داد: سوال‌های زیادی ذهن سپرده‌گذاران را درگیر خود کرده است که آیا بانک مرکزی و مسئولان نظارتی بانک و شورای پول و اعتبار از برخورد این مؤسسه با سپرده‌گذاران خود اطلاع دارند؟

وی تصریح کرد: اصلا چرا بانک مرکزی مجوز ایجاد و فعالیت چنین مؤسساتی را صادر می‌‌کند؟ وقتی این تعداد مؤسسه مالی و اعتباری هر ساله اعلام ورشکستگی می‌کنند چرا دولت نظارت نمی‌کند؟

این مالباخته یادآور شد: اگر گشتی در اینترنت بزنیم با آماجی از خبرها با تیترهای مشابه مواجه می‌شویم، حالا از رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و قوه قضائیه و سایر مسئولان نظام درخواست داریم به درددل مردم بیچاره برسند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. gbudsa گفت:

    مقصر بانک مرکزی است.چرا هر کی دوزار جمع میکنه مجوز ایجاد موسسه بانکی بهش میده.نکن سیف.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش