سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 10267

صدای نهاوند:
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان همدان مشاهده نشده است، گفت: رعایت مسائل بهداشتی ضروری است.

به گزارش صدای نهاوند، محمود رضا رسولی اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان همدان مشاهده نشده است.

وی افزود: در حالیکه هیچ موردی از این بیماری در استان همدان مشاهده نشده اما کماکان مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.  

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه دو راه برای انتقال این بیماری به انسان وجود دارد، افزود: گوشت و ترشحات آلوده دامهای مبتلا به این بیماری منتقل کننده آن است و گزش از طریق کنه آلوده نیز این بیماری را منتقل می کند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از انتقال این بیماری اداره دامپزشکی استان همدان برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: سال گذشته تمام کشتارگاهای صنعتی استان به پی سرد مجهز شد و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد گوشت مصرفی در استان همدان از مسیر پی سرد به دست مشتریان می رسد.  

رسولی یادآور شد: یکی از وظایف دامپزشکی کنترل و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام است و بیماری هایی که امکان سرایت از دام به انسان دارند باید کنترل شود.  

وی با اشاره به انجام کشتار دام در روستاها گفت: روستاهایی که نزدیک شهرها یا کشتارگاها هستند باید از طریق کشتارگاهای داخل آن شهر سرویس دهی شوند و این آمادگی وجود دارد تا کشتارها به کشتارگاها منتقل شود.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش