- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۵۰۰میلیون تومان اعتبار برای کاوش معبد لائودیسه نهاوند اختصاص یافت

به گزارش صدای نهاوند، حسن بهرام نیا صبح امروز در جلسه  شورای برنامه ریزی استان همدان طینامه ای از استاندار همدان خواستند بر اساس قول قبلی نسبت به تامین و تخصیص ۵۰۰میلیون اعتباری برای ادامه مطالعات کاوش”معبد لائودیسه” تصمیم نهایی اتخاذ شود که با  موافقت استاندار دستور عملیاتی شدن و تخصیص اعتبار مذکور نیز (از محل اعتبارات استانی)صادر شد. 

بهرام نیا همچنین در این جلسه اظهار 

با بیان اینکه نمایندگان استان همدان در مجلس به تسهیل کار دولت برای ارائه خدمت بهتر به مردم و حل مشکل تولید و اشتغال نظر دارند، گفت: ازمدیران استان که برای ردیف بودجه محور نهاوند- آورزمان با نگاهی انقلابی مستندات و مجوزها را صادر کردند، تشکر می کنم.

وی عنوان کرد: مدیران کل راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و پدافند غیر عامل در این زمینه انقلابی عمل کردند.

بهرام نیا با بیان اینکه حاشیه شهر همدان کارکرد شهرستانی دارد، اظهار داشت: حاشیه نشینی مربوط به شهر بوده و مربوط به استان نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر استان قرار است بیش از پیش توسعه یابد باید مدیران نگاه و رویکرد جدیدی داشته باشند، عنوان کرد: ماهیت وجودی حضور نماینده مجلس در شورای برنامه ریزی نظارت بر مصوبات این شورا است.

بهرام نیا افزود: تأکید بر این است که شاخص های توزیع اعتبارات شفاف، واضح و بدون ابهام باشد تا اعتمادسازی شکل بگیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به طرح های کارکرد استانی اختصاص یافت، عنوان کرد: از ۸۵ میلیارد تومان باقی مانده باید اعتبارات به درستی بین شهرستانها اختصاص یابد.

وی همچنین عنوان کرد: نهاوند ۱۳ سراب دارد که دو سراب آن کارکرد استانی دارد و انتظار می رود تعریض راه منتهی به سراب گیان در قالب طرح های دارای کارکرد استانی با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مدنظر قرار بگیرد.