سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 10391

صدای نهاوند:
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: مرد 55 ساله ای که شب در قله بازگیر کوه گرین نهاوند مفقود شده بود با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر و فوریتهای پزشکی پس از 9 ساعت تلاش سرانجام ساعت 6 صبح پیکر نیمه جان وی پیدا شد.

محمد تقی شهبازی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند افزود: پس از دریافت گزارش جمعه شب مبنی بر مفقود شدن فردی در کوههای گرین نهاوند ۲ تیم امدادی متشکل از امداد گران کوهستان هلال احمر ، فوریتهای پزشکی و یک نفر پزشک به همراه تجهیزات مورد نیاز به منطقه اعزام شدند .
وی افزود: با توجه به صخره ای بودن منطقه و تاریکی شب محل دقیق حضور فرد مورد نظر مشخص نبود که با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان و فوریتهای پزشکی جستجو در منطقه عمومی کوه گرین انجام شد سرانجام شخص مزبور که مردی ۵۵ ساله بود و به علت نارسایی قلبی بیهوش شده بود، ساعت ۶ بامداد در قله بازگیر ارتفاعات گرین پیدا شد .
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند افزود: پس از ارائه خدمات اولیه پزشکی و امدادی به فرد مورد نظر که حال عمومی وی نیز زیاد مساعد نبود عملیات انتقال وی به پائین کوه انجام گرفت.
شهبازی گفت: با توجه به نامساعد بودن حال عمومی این کوهنورد که از اهالی شهرستان نور آباد استان لرستان بود از اورژانس هوایی همدان درخواست کمک شد که هلی کوپتر نیز به منطقه اعزام گردید اما متاسفانه به علت نارسایی قلبی فوت کردند و جسد وی به بیمارستان علیمرادیان نهاوند منتقل شد.
قابل ذکر است ارتفاعات گرین از سلسله کوههای زاگرس مرکزی نزدیک به چهار هزار متر ارتفاع می باشد که در جنوب شهرستان نهاوند بین شهرستان نهاوند و بروجرد و نورآباد استان لرستان واقع شده است .
این ارتفاعات دارای قله های مرتفعی می باشد که معروفترین آنها چهل نابالغان و بازگیر می باشد و در فصول مختلف سال محل صعود کوهنوردان محلی و منطقه ای می باشد.
این کوه به علت برفگیر بودن در ارتفاعات دارای یخچالهایی در فصل زمستان بوده که در برخی مواقع باعث ایجاد خطراتی برای کوهنوردان می شود و در سالهای گذشته در مواردی باعث مصدوم و حتی کشته شدن آنان شده است .

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. ملک روزبهانی گفت:

    خدا رحمتش کنه دست گروههای امدادی هم درد نکنه واقعا زحمت میکشند

  2. امیر گفت:

    با سلام.تسلیت به خانواده فرد فوت شده میگم و خسته نباشید خدمت تیم امداد. بنده نمیدونم فرد یاد شده کوهنورد بوده یا نه.ولی نمیدونم چه اصراری هست که هرکسی در کوه های نهاوند دچار حادثه ای شد به عنوان کوهنورد معرفی بشه؟متاسفانه یکی از مشکلات زبان فارسی کلی گویه . اون کسی که با هندوانه و زیلو میره میشینه لب چشمه کوهنورده و اون کسی که میره قله ۸۰۰۰متری صعود میکنه اونم کوهنورده.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش