- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۴۶۰ میلیون تومان اعتبار به میراث فرهنگی نهاوند اختصاص یافت

محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: از این مبلغ ۳۰ میلیون تومان بابت بدهی و مطالبه پیمانکاران پرداخت شده است.

جانجان گفت: مبلغ ۵۰ میلیون تومان بابت مرمت و باسازی امام‌زاده بدیع‌الزمان یکی از بناهای تاریخی دوره قاجار که در فهرست آثار ملی به شماره ۲۵۱۱۰ در تاریخ ۱۳۷۸/۱۲/۱۸ به ثبت رسیده است، هزینه شده است.

وی افزود: مبلغ ۲۵ میلیون تومان هم برای مرمت و باسازی خانه قدیمی شهید قدوسی یکی دیگر از بنهای تاریخی نهاوند که به شماره ۵۰۳۵ ثبت آثار ملی شده است اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای باسازی و مرمت حمام حاج آقا تراب  ازبناهای تاریخی دوره صفویه نهاوند که در تاریخ ۱۳۵۵/۱۰/۶ به شماره ۱۴۹۲ ثبت آثار ملی شده است هزینه شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری نهاوند اظهار داشت: برای ادامه کاوش‌ها برای کشف معبد لائودیسه حدود یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم که امیدورایم با مساعدت و حمایت نماینده محترم شهرستان و سایر مسئولان شهرستان و استان این رقم اعتبار تخصیص پیدا کند.

محسن جانجان عنوان کرد: برای ادامه کاوش‌ها برای کشف معبد لائودیسه نیاز به خرید و تملک املاک مورد نظر در منطقه دوخواهران داریم که برای خرید، تملک و ادامه کاوش‌ها در این منطقه به حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جانجان از راه اندازی کارگاه گلیم بافی و خانه صنایع دستی با اعتبار ۷۰ میلیون تومان و راه اندازی کلاس های آموزشی صنایع دستی شامل گلیم بافی، نقاشی روی شیشه و نقاشی روی سفال به منظور اشتغال و تولید در روستاهای دهفول، ده حیدر و بابارستم خبر داد و گفت: در سال گذشته مبلغ ۶۵ میلیون تومان تسهیلات با ۱۸ صنعتگر صنایع دستی در قالب تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی گفت: در شهرستان نهاوند بیش از ۲هزارو ۲۰۰ نفر در بخش صنایه دستی و میراث فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.