- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مراسم گرامی‌داشت تنها شهید استان همدان در حادثه ۷ تیر در نهاوند برگزار شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، رئیس دادگاه رسیدگی به صلاحیت قضات قوه قضائیه در این مراسم باشکوه که در حسینیه شهید حیدری نهاوندبرگزار شد، گفت: هفتم تیرماه فاجعه ای بود که در آن دشمن در نظر داشت که کار نظام را یکسره کند اما با عنایت خدا و اخلاص مردم و حضرت امام راحل نتوانستند کاری را از پیش ببرند.
حجت الاسلام محمد سلیمی افزود: هر قطره ای از خون شهدای هفتم تیر ماه به صدها تن خون تبدیل و به بدنه انقلاب و جامعه تزریق شد تا از این رهگذر انقلاب جان تازه ای پیدا کند.
سلیمی با بیان اینکه در آن روزگار اختلاف در کشور وجود داشت گفت: در آن دوران خدا به ما عنایت کرد و انقلاب دچار آسیبی نشد.
سلیمی پوشش دادن همه جریان سیاسی در کشور را از مهمترین ویژگی های شهید بهشتی عنوان کرد و یاد آور شد: یکی از خصوصیات عمده شهید بهشتی سعه صدر در رابطه به همه جریان های سیاسی داخل کشور بود.


وی به دست آمدن استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را حاصل خون هزاران شهید دانست و گفت: مگر انقلاب اسلامی آسان به دست آمده که بخواهد با ترقه بازی چند داعشی به خطر بیفتد.
حجت الاسلام سلیمی افزود: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب از هیچ توطئه ای فرو گذار نمی کند و هر لحظه منتظر ساقط کردن انقلاب اسلامی است لذا همه باید نسبت به خطر دشمن حساس باشیم و هر گونه حرکتی را انجام ندهیم.

به گزارش صدای نهاوند، شهید آیت الله محمد علی حیدری نماینده مردم نهاوند و عضو حزب جمهوری اسلامی نیز به عنوان تنها شهید استان همدان و منطقه غرب کشور نیز در این فاجعه به شهادت رسیدند که هم اکنون مرقد وی در مسجد شهید حیدری قرار دارد .
شهید آیت الله حیدری از یاران امام بود که در دوران مبارزات ستم شاهی حضور داشته و چندین بار دستگیر و به شهر بابک تبعید شدند که با پیروزی انقلاب وی به مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی نهاوند، نماینده امام در جهاد سازندگی نهاوند و دادستان دادگاه انقلاب استان همدان برگزیده شدند.