- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

احداث یادمان شهدای گمنام تپه ابوذر نهاوند در استان بی نظیر است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، علی خزایی روز شنبه در ستاد ساماندهی گلزار شهدای نهاوند افزود: شهرستان نهاوند دارای ۸۵۳ شهید در دوران دفاع مقدس است که هفت گلزار آن به تعداد ۴۴۴ شهید در شهر نهاوند و ۹۶ گلزار به تعداد ۴۰۹ شهید در مناطق روستایی و مراکز بخش ها در خاک آرمیده اند.
 خزایی گفت: در سطح روستاها از ۴۰۹ مزار شهید ۳۸۵ مزار شهید ساماندهی شده و ۲۴ مزار دیگر نیزباقی مانده که امسال کار ساماندهی آنها انجام خواهد شد.
وی گفت: در سطح شهرستان نهاوند تعداد هشت شهید گمنام وجود دارد که پنج تن آنها در تپه ابوذر ، ۲ تن در حوزه های علیمه خواهران و برادران و یک تن نیز در شهر فیروزان مرکز بخش خزل در خاک آرمیده اند.
خزایی افزود: کار احداث یادمان شهدای گمنام واقع در تپه ابوذر که یکی از بی نظیرترین یادمانهای استان است و از اواخر سال گذشته آغاز شده به خوبی در حال انجام است که تا کنون بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن ۲ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است .
شهرستان نهاوند در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ۸۵۳ شهید والا مقام که ۴۴۴ تن آنها مربوط به شهر و ۴۰۹ تن دیگر مربوط به روستا است را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.