- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

گروه ابوذر شهدای که باخون خود طاغوت را سرنگون کردند و نهاوند را سرافراز

 به گزارش صدای نهاوند، در سحرگاه سی‌ام بهمن‌ماه ۱۳۵۲ در زندان‌های ستم‌شاهی، شش گل خوش بوی محمدی (ص) به گلستان احدی پیوستند و برگی زرین بر تقویم مبارزات پرشور خود تحت زعامت و عنایات پیشوای بزرگشان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ مبارزات را به ثبت برسانند.

این جوانان انقلابی عبارت بودند از ولی‌الله سیف، بهمن منشط، حجت عبدلی، روح‌الله سیف، عباد الله خدا رحمی و ماشاالله سیف که هرکدام از این عزیزان همانند همه ما در این دنیا خواسته‌های داشتند که ترجیح دادند فارغ از فرش، عرشی باشند.

آنچه در ادامه می‌خوانید مروری مختصر به زندگی‌نامه و مرامنامه این عزیزان است:

این شهدای سرافراز در آخرین دقایق عمر خود به زبانی ساده و فارغ از هرگونه دل‌بستگی و وابستگی در چندین جمله خواسته‌های خود را این‌گونه بیان داشته‌اند که فارغ از مراودت‌های خانوادگی که توأم با درد رنج است ما توانستیم با رخصت از خانواده‌های معظم این عزیزان چند سطر را به رشته تحریر درآوریم.

*ماشاالله سیف؛ مؤمن باشید که مؤمن کم‌حرف است و پرکار ، پدر، مادر، خواهر و برادرانم شما را توصیه می‌کنم به نماز اول وقت، روزه و همچنین یاد خدا در دل شما باشد. اگر اعدامم کردند گریه و زاری نکنید زیرا که خون من از خون علی‌اکبر حسین (ع) بالاتر نیست، شیرینی تقسیم کنید و اگر امکان داشت پیکر مرا در نهاوند به خاک بسپارید.

*روح‌الله سیف؛ اکنون‌که این نامه را می‌نویسم از شما تقاضای بخشش می‌نمایم، دنیا محل مُردن است و همه ما می‌میریم ولی این مرگ باید شرافتمندانه باشد و مرگی باشد که آدم با روی سپید در پیشگاه عدل الهی قرار گیرد. همیشه منظورتان به‌سوی خدا باشد.

*عباد الله خدا رحمی؛ اگر جسد مرا گرفتید در نهاوند به خاک بسپارید و از مقدار پولی که ارثیه من باشد مبلغ ۱۰۰۰ هزار تومان به … و بقیه را به مستمندان و برای همسایه‌ها زغال و لباس برای عیدشان بخرید.

*بهمن منشط؛ پدر بزرگوارم از وقتی‌که خود را شناخته‌ام سایه پرمحبت شما بر سرم بود، مرگ حق است همه را به تقوا سفارش می‌کنم امیدوارم چون کوهی مرگ را تحمل‌کنید.

*ولی‌الله سیف؛ پدر و مادر عزیز و مهربانم چندساعتی دیگر باقی نمانده که عهدی را که باخدا بسته‌ام به آن وفا کرده و همان‌طور اولین روزی که این کار شروع کردم جان خودم را در رضایت او قراردادم و در این راه از تمام مسائل زندگی چشم پوشیده و به رضایت او چشم دوختم.

*حجت‌الله عبدلی؛ اکنون‌که آخرین ساعت‌های عمر من سپری می‌شود با خاطری آسوده و عشقی سرشار از ایمان وصیت خود را اعلام می‌دارم تا می‌توانید از ذکر خدا غافل نباشید، شما را به خواندن نماز به صبر و پایداری در مقابل گناه و مشکلات توصیه می‌نمایم.

-ویژگی‌های ابوذران شهید ( برنامه خودسازی)

  هر حرکت و سکون جز به یاد خدا و برای خدا نباشد

نماز در اول وقت خوانده شود و در هفته یک روز روزه گرفتن

 نماز به جماعت خوانده شود و یک ساعت تأمل درآیات قرآن در هر صبح

نماز شب خواندن. دوری از گناهان کوچک و ترک مکروهات

اجتناب از دروغ و غیبت و تهمت و صداقت در گفتار و کردار

اجتناب از خوردن غذاهای لذیذ و میوه و کمک به افراد در هر شرایط

امربه‌معروف و نهی از منکر و خوش‌رویی با افراد خانواده و دیگران

احسان به حیوانات خواندن درس‌های مدرسه و دو سه ساعت مطالعه غیردرسی

یک ساعت تفکر درباره مسائل و جمع‌آوری مطالب

 حداقل سه‌ربع نرمش و ورزش در روز

هفته‌ای یک‌بار کوهنوردی و هفته‌ای یک‌شب شکنجه شدن

بررسی اعمال روزانه و انتقاد از خویش

 در نظر گرفتن کلیه مسائل امنیتی

گزارش/: رضا سیف و سید محمد موسوی زاده خبرنگاران روزنامه کیهان