- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

خواسته مشترک مردمان دیار دهفول و فهرومند نهاوند برخورد قاطع با قانون شکنان

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، سالیان سال است که مردمان دیار دهفول و فهرومند را می شناسیم، دو روستای نزدیک بهم در شش کیلومتری نهاوند و از توابع بخش مرکزی.

روستای دهفول با تاریخی کهن و مردمانی نجیب و مهمان نواز که به تواضع و فروتنی معروفند و ۵۰ شهید سرافراز را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند و به برپایی یادواره های شهدای، با شکوه و عظمت انسی دیرینه دارند.در کنار این مردم فهیم و متدین تنها دهها متر آن طرف تر روستای قرار دارد به نام فهرومند، که سالیان سال است ارادت خاصی به اهل بیت(ع) دارند و در ایام محرم با برپایی نمایشگاه هایی در منازل خود، مظلومیت امام حسین (ع) را به شکل زیبایی به تصویر می کشند، فهرومند هم مزین به قبور مطهر شهداست و ۵ شهید والامقام را خالصانه تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

مردمان دهفول و فهرومند از یک جنس و سرشت هستند، هر دو اهل معرفت و تقوا و ادب، هر دو مهمان نواز و متواضع هر دو قدرشناس، متدین  و همراه تا جایی که سالیان سال است هم دل در کنار هم زندگی می کنند و در شادی و غم شریک هم هستند، با هم وصلت کرده اند و رفیق و غمخوار هم هستند.

اما متاسفانه چند روزی است که عده ای قلیل با هنجار شکنی و قانون شکنی و با سلب آسایش و امنیت مردم، وحدت و همدلی که نقطه مشترک مردمان این دو روستای با تمدن است را نشانه گرفته اند، و با اقدامات خود رنج و ناراحتی را به ارمغان آورده اند و آسایش و امنیت را از مردم هر دو روستا گرفته اند.

بعد از اتفاقات چند روز گذشته با مردمان دوست داشتنی هر دو روستا همراه شدیم و پای درد دلها آنها نشستیم، ساده و بی آلایش گفتند از وضعیت به وجود آمده راضی نیستیم، ما مردمانی هستیم که سالهای سال با مهربانی و دوستی و برداری در کنار هم زندگی می کنیم و با هم رفت و آمد داریم و ما هم نمی پذیریم عده ای قلیل بخواهند با جسارت و گستاخی قانون شکنی کنند و وحدت و برادری دو روستا را از بین ببرند.

مردمان دو روستای دهفول و فهرومند ضمن تشکر از حضور مسئولان مختلف در هر دو روستا اعم از فرماندار، معاون فرماندار، دادستان، دستگاه های اطلاعاتی،فرمانده انتظامی و فرمانده سپاه، بخشدار مرکزی و ….برای حل و فصل مشکلات پیش آمده چند خواسته مشترک از مسئولان مربوطه دارند و آن این است:

اتفافات و حوادث تلخ چند روز گذشته به حساب مردمان با محبت و اخلاق مدار و شهید پرور دو روستای دهفول و فهرومند نوشته نشود و حساب عده ای قلیل و قانون شکن و گستاخ را از مردم متدین این دو روستا جدا کنند.

موضوع را با دقت و توجه در همه ابعاد حادثه بررسی و کارشناسی کنند و با عوامل اصلی حادثه با توجه به کارنامه گذشته آنان با اقتدار و قاطعیت برخورد کنند.

در این درگیری ها اگر توسط عده ای به خانواده محترم شهدا و شهدا، نوامیس مردم و …بی احترامی و اهانتی شده است این عده شناسایی و مطابق قانون بدون هیچ اغماضی با آنها برخورد شود.

در شرایطی که ما معتقدیم نیاز جامعه امروز وحدت و برادری، حفظ امنیت و نظم است از مسئولان مختلف قضایی، اطلاعاتی و انتظامی و امنیتی تقاضا داریم هر کس و هر فردی که با بی اعتقادی و گستاخی با اربده کشی و فحاشی موجب برهم زدن آرامش و امنیت مردم و جامعه می شوند برخورد قانونی قاطع شود تا درس عبرتی برای کسانی باشد که در خیال خام خود توهم انجام چنین اقدامات وقیحانه ای را دارند.