سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 10538

صدای نهاوند:
فرماندار نهاوند با اشاره به وجود معادن غنی ازجمله سیلیس ودولومیت در شهرستان نهاوند گفت: ظرفیت سرمایه گذاری در بخش صنعت نهاوند فراهم است.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند صبح پنج شنبه در همایش ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری نهاوند که در آموزشکده فنی حاج حشمت شهبازی برگزار شد اظهار داشت: شهرستان نهاوند با ۳۳ معدن فعال به لحاظ منابع و سنگ های معدنی مختلف در استان همدان موقعیتی بی نظیر دارد که با توجه به همبن ظرفیت ها زمینه شکوفایی صنعت در نهاوند فراهم است.

حمیدوند گفت: معادن انحصاری دولومیت در نهاوند با عیار متوسط ۲۰ درصد منیزیم، سالانه با استخراج ۱۶۱ هزار تن ماده معدنی از مجموع ۹ معدن فعال، ماده اولیه کارخانجات تولید شیشه را فراهم میسازد که این ماده معدنی برای استحصال منیزیم به کار می رود.

وی افزود: شهرستان نهاوند قطب کشاورزی، دامداری و شیلات استان همدان است و سالانه هزاران تن انواع محصولات باغی، کشاورزی، دامداری و شیلات در آن تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. اما به دلیل کمبود سردخانه و نبود صنایع تبدیلی و امکان فرآوری محصولات از ظرفیت کشاورزی و باغداری نهاوند به درستی استفاده نمی‌شود.

فرماندار نهاوند بیان داشت: ایجاد صنایع تبدیلی در نزدیکی محل تولید، از مقدار ضایعات می‌کاهد، همچنین موجب حذف هزینه حمل‌و‌نقل و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده فرآورده‌های تولیدی می‌شود و به نوعی زمینه اشتغالزایی را در شهرستان فراهم می‌کند. صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری مناسب جایگاه ویژه‌ای در فراوری محصولات کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی دارد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. نیما گفت:

    نهاوند قطب چه میوه ای است؟

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش