- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

ظرفیت سرمایه گذاری در بخش صنعت و کشاورزی در نهاوند فراهم است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند صبح پنج شنبه در همایش ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری نهاوند که در آموزشکده فنی حاج حشمت شهبازی برگزار شد اظهار داشت: شهرستان نهاوند با ۳۳ معدن فعال به لحاظ منابع و سنگ های معدنی مختلف در استان همدان موقعیتی بی نظیر دارد که با توجه به همبن ظرفیت ها زمینه شکوفایی صنعت در نهاوند فراهم است.

حمیدوند گفت: معادن انحصاری دولومیت در نهاوند با عیار متوسط ۲۰ درصد منیزیم، سالانه با استخراج ۱۶۱ هزار تن ماده معدنی از مجموع ۹ معدن فعال، ماده اولیه کارخانجات تولید شیشه را فراهم میسازد که این ماده معدنی برای استحصال منیزیم به کار می رود.

وی افزود: شهرستان نهاوند قطب کشاورزی، دامداری و شیلات استان همدان است و سالانه هزاران تن انواع محصولات باغی، کشاورزی، دامداری و شیلات در آن تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. اما به دلیل کمبود سردخانه و نبود صنایع تبدیلی و امکان فرآوری محصولات از ظرفیت کشاورزی و باغداری نهاوند به درستی استفاده نمی‌شود.

فرماندار نهاوند بیان داشت: ایجاد صنایع تبدیلی در نزدیکی محل تولید، از مقدار ضایعات می‌کاهد، همچنین موجب حذف هزینه حمل‌و‌نقل و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده فرآورده‌های تولیدی می‌شود و به نوعی زمینه اشتغالزایی را در شهرستان فراهم می‌کند. صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری مناسب جایگاه ویژه‌ای در فراوری محصولات کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی دارد.