- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اعتبار ۳۵ میلیارد و ۶۹ میلیون تومان برای نهاوند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند صبح یک شنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند اظهار داشت: اعتبارات شهرستان نهاوند در سال جاری، ۳۵ میلیارد و ۶۹ میلیون تومان تعیین شده است که از این میزان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون تومان از محل اعتبارات  سه درصد نفت و گاز و ۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تامیین می‌شود.

حمیدوند گفت: در سال گذشته اعتبارات بازسازی قبور شهدا در بخش شهری و روستایی شهرستان، اعتبار المان شهدای گروه ابوذر و المان شهدای گمنام بام نهاوند در حدود ۹۰ درصد تخصیص داشته‌ است و امسال نیز سعی بر اتمام این پروژه‌ها داریم.

وی افزود: امسال علاوه بر ۳۵ میلیارد تومان اعتبار شهرستان، دو میلیارد تومان اعتبار نیز به بسیج سازندگی برای محرومیت‌زدایی مناطق محروم شهرستان اختصاص یافته است که برای اجرای این طرح دهستان خزل شرقی به عنوان پایلوت شده است.

فرماندار نهاوند بیان داشت: بخش کشاورزی شهرستان، راه‌ها و بهسازی روستا‌ها که نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت از روستاها و جلوگیری از حاشیه نشینی دارد، از زیرساخت‌های ایجاد اشتغال هستند که باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.