- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

احداث میدان مرکزی، مرمت بازار تاریخی و بازسازی منطقه پای‌قلعه مطالبه برحق مردم نهاوند است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حسن بهرام نیا صبح جمعه در حاشیه بازدید مدیرکل راهبردی و مدیریت طرح‌های بازآفرینی وزارت مسکن و شهرسازی از مکان احداث میدان مرکزی، بازار سنگ میل، منطقه دوخواهران و پای قلعه نهاوند اظهار داشت: پیگیر حل مشکلات این سه پروژه هستیم زیرا این پروژه‌ها از مطالبات جدی مردم شهرستان نهاوند هستند.

بهرام نیا گفت: در جلسه‌ای که اخیرا در استانداری با حضور معاون وزیر مسکن و‌ شهرسازی برگزار شد، بحث احداث میدان مرکزی نهاوند، مرمت بازار تاریخی نهاوند و بازسازی منطقه پای‌قلعه مطرح شد و ما از وزیر درخواست تأمین اعتبار برای این پروژه‌ها را دادیم که وزیر محترم نیز در این زمینه قول مساعد دادند.

وی تصریح کرد: هر اقدامی که در شهرستان نهاوند صورت می‌گیرد در سایه همکاری امام جمعه محترم، فرماندار و سایر مسئولان صورت می‌گیرد که خوشبختانه در سایه این پیگیری‌ها و تعامل‌ها امروز شاهد قول مساعد تامین بودجه و اعتبار برای اجرای این سه پروژه مهم شهر نهاوند هستیم.

بهرام نیا افزود: این سه پروژه از پروژه‌های مهم و‌ مطالبات مردم نهاوند هستند که امیدواریم ما شاهد نتیجه و تاثیر مثبت این جلسات در روند اجرای این پروژه‌ها باشیم.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، استاندار همدان دستور یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث میدان مرکزی نهاوند را داده است که از شهردار و شورای شهر نهاوند خواستارم که پیگیر وصول این اعتبار باشند.

بهرام نیا بیان کرد: بازار تاریخی نهاوند از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است زیرا هم در بحث گردشگری و جذب گردشگران بسیار مهم است و هم سبب رونق اقتصادی شهرستان می‌شود از همین روی مرمت و مسقف کردن این بازار باید انجام شود.

نماینده مردم نهاوند بیان کرد: محله پای‌قلعه نیز دارای قدمت تاریخی طولانی است و از نظر هویت بخشی برای ما بسیار اهمیت دارد.

بهرام نیا افزود: امیدورایم با توجه به اهمیت این پروژه‌ها و خواسته‌های مردم شهرستان در این زمینه، مسئولان مساعدت‌های لازم را انجام دهند که بودجه و اعتبار کافی برای اجرای این پروژه‌ها تامین شود.