- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

وضعیت بام نهاوند نامناسب است/شهردای باید پاسخگو باشد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، سیدرضا سلامتی در جلسه ستاد ارتقا امنیت اجتماعی نهاوند با انتقاد از عملکرد شهرداری در زمینه رسیدگی و ساماندهی تپه «ابوذر» نهاوند گفت: باید با واگذاری مسئولیت به سمن ها، بخش خصوصی را در اجرای امور ترغیب کرد.

سلامتی اظهار داشت: شهرداری نهاوند علیرغم تعهد در خصوص تپه ابوذر مبنی بر رفع مشکل آبیاری و قطع آب پمپاژی از روستای مراد آباد از توابع بخش مرکزی، همچنان دست به روی دست گذاشته و پاییز و زمستان و بهار را به تابستان رساند تا برای دومین بار همچون سال قبل به شرایط اضطرار برسیم.

وی افزود: خوشبختانه سال گذشته با توجه به مساعدت دادستان و مردم روستای مراد آباد علیرغم شکایت معارضین روستا تپه ابوذر از مراحل بحرانی و گرمای تابستان بدون هیچ گونه خسارتی عبور کرد.

وی با تاکید بر اینکه تکرار مکرارات و مصوبات گذشته زیبنده جلسات نیست و باید شهرداری نسبت به وعده های خود پایبند باشد، تاکیدکرد: وضعیت تپه نهاوند نامناسب است و  برای حل مشکلات نیازمند همراهی سمن ها هستیم.

سلامتی با اشاره به اینکه منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، افزود: در صورت بروز هرگونه مشکل مسئولین و عوامل شهردای باید پاسخگو باشند چرا که از این ظرفیت بسیار کار آمد و مهم هیچگونه استفاده ای در راستای جذب گردشگر انجام نشده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم برقراری امنیت اجتماعی در سراب ها و تفرجگاه های نهاوند، گفت: ورود نیروی انتظامی به صورت مستمر و دائم به مکان های گردشگری علاوه بر اینکه موجب امنیتی کردن تفرجگاه ها می شود ممکن است موجب تقابل شود که در همین راستا دستور العملی تدوین و وظایف دستگاه های متولی دقیقا تشریح شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمامی مراکز رفاهی و خدماتی اعم از جایگاه های سوخت، مهمان پذیر ها و غیره موظف به ارائه خدمات مناسب و مورد نیاز مسافران هستند، تاکید کرد: تمامی جایگاه های سوخت باید دارای سرویس بهداشتی مجزا و سالم برای استفاده عموم باشند که در این راستا نیز طی روزهای آینده بازرسین به سطح شهرستان اعزام میشوند.

سلامتی در ادامه بااشاره به آمار ۵۰ هزار نفری ورود مسافرین به شهرستان نهاوند و اسکان در مراکز تفریحی و تفرجگاه ها طی ایام تعطیلات عید سعید فطر، گفت: امیدواریم طی ایام باقی مانده تابستان با هماهنگی و همراهی دستگاه های ذی ربط و ارتقاء سطح خدمات شاهد روند افزایش حضور مسافرین در نهاوند باشیم.