- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۶ طرح راکد جهاد کشاورزی نهاوند در دولت یازدهم تکمیل شد

به گزارش صدای نهاوند، احمد باقری افزود: این طرحها که قبل از سال ۹۲ راکد شده که پس از پیگیری مشکلات که عمده ترین آنها نبود اعتبار و بودجه لازم بود در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و با اختصاص تسهیلات لازم فعالیت خود را آغاز کردند .
وی گفت: برای تکمیل این طرحها ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از سوی بانک های عامل تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران این واحدها قرار گرفت که با نظارت و پیگیری کارشناسان جهاد کشاورزی هزینه شد.
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: این طرحها شامل مرکز پرورش گوساله پرواری ۵۰ راسی با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ، طرح پرورش گاو شیری با اعتبار یک میلیارد ریال و طرح کشت و صنعت آناهیتا با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می باشد.
باقری گفت: همچنین طرح پرورش ماهی ۱۵ تنی قزل اسکان با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ، طرح پرورش گاو شیری در روستای شهرک با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و طرح زنبور داری با ظرفیت ۴۰۰ کندو و اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر طرحهای اشتغالزایی این شهرستان در چهار سال گذشته بوده است.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرحها به طور مستقیم برای ۲۰ نفر و به طور غیر مستقیم برای ۴۰ نفر ایجاد اشتغال شد .
شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی دامداری و تولید محصولات لبنی و گوشتی استان همدن است که در زمینه تولید شیر و گوشت مقام اول استان را دارا می باشد./ایرنا