- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

وضعیت معبد لائودیسه نهاوند در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بررسی می شود

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، سید محمد جواد ابطحی در حاشیه بازدید از منطقه دوخواهران و حمام حاج آقا تراب نهاوند در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: نهاوند شهر تاریخی کشف نشده ایران است که دارای ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری غرب کشور را دارد.

ابطحی با بیان اینکه نهاوند دارای ویژگی منحصر به فرد گردشگری تاریخی، مذهبی و طبیعی است گفت: تعدادی از آثار تاریخی نهاوند شرایط ثبت آسیایی و جهانی را دارد که باید این آثار مهم و تاریخی حفظ و نگهداری شود.

وی افزود: نهاوند در تاریخ معروف به شهر علم بوده است و باید به میراث معنوی نهاوند هم توجه ویژه شود.

نماینده مردم خمینی شهر اصفهان و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نهاوند همیشه در طول دوره های مختلف تارخ قبل و بعد از اسلام به علت ویژگی ها و ظرفیت های مهمی که داشته است مورد طمع و دست درازی دشمنان قرار گرفته است اما بعلت وجود مردمی فداکار و با غیرت روی پای خود ایستاده است.

سید محمد جواد ابطحی با اشاره به ضرورت تعین تکلیف معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران گفت: از سال ۱۳۹۱ تا کنون مردم این منطقه بعلت عدم تعیین تکلیف معبد لائودیسه بلاتکلیف هستند و اجازه هیچ گونه کار عمرانی و باسازی بافت فرسوده در این منطقه به ساکنین داده نمی شود به همین علت این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح و پیگیری خواهد شد.

ابطحی اظهار داشت: در مورد حفاری و کاوش معبد لائودیسه نهاوند تا کنون غفلت شده است اما قصد داریم با همکاری و کمک نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی این موضوع را در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گمانه زنی ها در مورد وجود معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران نهاوند به نتیجه رسیده است،افزود: قطعا با کشف این معبد که یک اثر جهانی است، ایران می تواند گردشگران زیادی از کشورهای مختلف جهان را جذب و به شهرستان نهاوند راهی کند وضمن تبدیل نهاوند به یک مرکز مهم گردشگری، تحول اساسی درجذب توریست در سطح کشور انجام شود.