سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1073

صدای نهاوند:

استاندار همدان گفت: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به اجرای طرح تحول نظام سلامت در همدان اختصاص یافته است.

به گزارش صدای نهاوند، محمدناصر نیکبخت شنبه در آیین آغاز عملیات ساخت مرکز سلامت جامعه در شهر کبودراهنگ افزود: اجرای دقیق طرح تحول نظام سلامت توانسته رضایت خوبی را در این استان کسب کند.
وی همچنین اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت بانک ملی در ساخت این درمانگاه گام های موثری در توسعه و رفع مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان کبودراهنگ برداشته شود.
وی عنوان کرد: با ورود بانک ملی بسیاری از مشکلات بیکاری و اقتصادی در استان رفع شده است چرا که با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم ها اگر بانک ملی از طرح های بزرگی همانند فولاد ویان که موجب ایجاد یک هزار شغل در استان شده است با مشکلات مختلفی در حوزه اشتغال و تولیدات مواجه می شدیم.
وی ادامه داد: در استان نسبت جمعیتی ۵۹ درصد شهرنشین و ۴۱ درصد در روستاها ساکن هستند که این نسبت در شهرستان کبودراهنگ به عنوان استثنایی ترین شهر کشور ۸۲ درصد در روستاها و مابقی در سه شهر کبودراهنگ، گل تپه و شیرین سو ساکن هستند به این علت نیز باید توجه بیشتری به این شهرستان به ویژه در اعطای تسهیلات شود.
استاندار همدان با بیان اینکه هم اکنون برای حمایت از سرمایه گزاران در استان هیچگونه مانعی وجود ندارد گفت: این دولت برای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر کشور از فکرهای سالم اقتصادی استفاده کرده و رشد اقتصادی را به ۵٫۸ درصد رسانده در حالیکه رشد اقتصادی کشور زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد منفی بود.
نیکبخت با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و مجموعه وزارت کشور تمام توان خود را برای برگزاری انتخابات پویا و سالم به کار خواهد گرفت و هم اکنون در برگزاری انتخابات سالم تلاش می کند.
وی بیان کرد: مردم هم در این انتخابات یک وظیفه و رسالت مهمی همچون گذشته دارند که باید با حضور گسترده خود در پای صندوق های اخذ رای برگ زرین دیگری بر افتخارات کشور اضافه کنند.
مدیرعامل بانک ملی ایران در این آیین گفت: آمادگی لازم برای اعطا تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران استان به ویژه در شهرستان کبودراهنگ را داریم.
عبدالناصر همتی افزود: در صورت عدم سرمایه گذاری سرمایه گذاران شرکت های وابسته به بانک ملی در این شهرستان سرمایه گذاری خواهند کرد.
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: در شرایط کنونی و وجود تحریم و رکود اقتصادی علاوه بر حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصادی باید در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع تبدیلی با توجه به اشتغال ۸۰ درصدی مردم شهرستان در بخش های کشاورزی و دامپروری حمایت های لازم وجود داشته باشد.
محمدعلی پورمختار ادامه داد: از پنج پایلوت کشاورزی کشور که کبودراهنگ نیز جزو آنها بود متاسفانه این طرح در شهرستان کبودراهنگ در رکود کامل به سر می برد که مسئولان در این خصوص باید توجه بیشتری کنند.
وی تصریح کرد: در حال پیگیری پنج طرح بزرگی همچون فولاد، خودرو سازی، تولید قطعات خودرو، صنایع غذایی و ایجاد مراکز تفریحی، ورزشی و احداث هتل در غار علیصدر هستیم که در آینده نزدیک دو هزار شغل به طور مستقیم در این شهرستان ایجاد خواهد کرد.
مرکز سلامت جامعه کبودراهنگ در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع و زیربنا ۸۱۴ متر مربع در دو طبقه با ۱۲ میلیارد ریال از محل مشارکتی طرح تحول سلامت و بانک ملی ایران شامل بخش های مامایی، پزشکی، بهداشت محیط، روانشناس بالینی، کارشناسی تغذیه و داروخانه است.
استاندار همدان و مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین از گاوداری دو هزار راسی مزرعه احیایی کبودراهنگ که عملیات ساخت آن به اتمام رسیده بازدید کردند.

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش