مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 10765

صدای نهاوند:
فرماندار شهرستان نهاوند از وقوع 61 زلزله طی یک ماه گذشته در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: تیم کارشناسان زلزله و حوادث غیرمترقبه برای بررسی وضعیت گسل زلزله نهاوند روز یک شنبه 8 مرداد ماه به نهاوند عزیمت می کنند.

کریم حمیدوند در گفتگوبا خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: گسل نهاوند از گسلهای فعال زاگرس بطول ۸۰ کیلومتر است و شهرستان نهاوند را آسیب پذیر ساخته است به همین جهت نهاوند زلزله خیزترین منطقه استان همدان است.

حمیدوند گفت: گسل نهاوند از ۳۰ کیلومتری مناطق مسکونی و تجاری این شهر عبور کرده و همین عامل شرایط بحرانی را ایجاد می کند.

وی افزود: در سال گذشته از ۲۶۱ مورد زلزله ثبت شده توسط مؤسسه لزره نگاری همدان، ۱۹۰ مورد معادل ۷۳ درصد مربوط به شهرستان نهاوند بود که این شهرستان را از این نظر در رتبه اول استان قرار می‌دهد.

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به زمین لرزه ی ۴/۷ دهم ریشتری روز جمعه ششم مرداد ماه در عمق دو کیلومتری نهاوند و چندین پس لرزه بعد از آن اظهار داشت: با توجه به فعال شدن گسل زلزله زاگرس و قرار گرفتن نهاوند بر روی این گسل تیم کارشناسان زلزله و حوادث غیرمترقبه فردا یک شنبه ۸ مراد ماه برای بررسی موضوع به نهاوند می آیند.

کریم حمیدوند با ابراز نگرانی ازوجود بیش از ۱۷۲ هکتار بافت فرسوده در سطح شهر نهاوند افزود: این بافت فرسوده شامل بافت فرسوده تاریخی و بافت فرسوده باارزش معمولی یا غیر تاریخی می‌شود که در معرض مستقیم تخریب زلزله قرار دارند.

حمیدوند اظهار داشت: وجود ۱۷۲ هکتار بافت فرسوده که عمدتاً در مناطق مرکزی شهر نهاوند قرار دارد در شرایط بحرانی و نیازمند امدادرسانی به‌عنوان تهدیدی برای سلامت مردم و به معضلی برای مدیریت شهری تبدیل‌شده است.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط موجود تمانی نیروهای عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان نهاوند در آماده‌باش هستند.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. الف نهاوندی گفت:

    سلام خسته. نباشی جناب آقای فرماندار،طبق گفته خودتان صدوهفتادودوهکتاربافت فرسوده درشهرنهاونداست اون موقع بودجه این شهرخرج،مرده پرستها مبشود بابا زنده هارادریابید مرده خوب خدارحمتش گند رفته دنبال عمل خودش،فکری به حال این شهربی صاحب بکنید،که برای اینکه مریض میشی وبری دکتراندازه پول دکتر کرایه تاکسی میخوای بدی تاحالا دیدین درمانگاههای شهری پزشک نداشته باشند،فکردرست وحسابی برای این قشرمحروم بکنید،

  2. Mordad گفت:

    تکلیف بافت تاریخی نهاوند در پای قلعه و گلشن و شیخ منصور_و معبد لائودیسه را مشخص کنید یک زلزه بیاید همرا با جان آدم ها و معبد زیر خروارها خاک پنهان تر میشود.(خر بیار باقالی جمع کن)

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش