سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 10848

صدای نهاوند:
بیانیه هیئت داوران سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت روز دوشنبه 16 مردادماه در مراسم اختتامیه این جشنواره قرائت شد.

به گزارش صدای نهاوند، دکتر محمد مهدی فرقانی رییس هیئت داوران سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت در مراسم اختتامیه این جشنواره، بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد که در بخش هایی از آن آمده است: هیئت داوران جشنواره سوم بر این باور است که همه شرکت‌کنندگان، برندگان جشنواره هستند اما به منظور معرفی و الگوسازی از بهترین مصادیق فعالیت خلاق، مبتکرانه، جذاب و ماندگار در عرصه فعالیت‌های رسانه‌ای مرتبط با ایثار و شهادت جمعی از فعالان را مورد تقدیر قرار دهد.
۱٫ خوشبختانه آثار رسیده و بررسی آنها حکایت از تنوع و تکثر به لحاظ موضوع و نوع نگاه دارد که در برخی حوزه‌ها مانند گفت‌وگو و گزارش آثار رسیده حکایت از رشد قابل توجه دارد در مجموع مشارکت در بخش های مختلف جشنواره نسبت به دو دوره گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
۲٫ به مثابه یک پدیده ملی و جهانی، رشد رسانه‌های دیجیتال در سال های اخیر چشمگیر بوده و اقبال مردم نیز به آنها افزون شده است. این موضوع را به وضوح می توان در آثار ارسالی امسال مشاهده کرد.
۳٫ در بخش خبر متاسفانه مانند سال گذشته آثار ارسالی از قوام و قوت لازم برخوردار نبودند در حالی که انتظار می رود خبرنگاران در این بخش که گام نخست فعالیت رسانه‌ای محسوب می شود، تلاش بیشتری به خرج دهند.
۴٫ در بخش مقالات مطالب ارسالی در دو گستره استانی و سراسری در حد متوسط بود با این حال رویکرد نویسندگان به موضوعات مرتبط با حوزه ایثار و شهادت بسیار متنوع و فراتر از انتظار بود به ویژه تنوع قلم نویسندگان رسانه‌های استانی و توانایی آنها در نگارش مقالات برجسته قابل تحسین بود.
۵٫ ارتقای چشمگیر در کمیت و کیفیت آثار ارسالی به بخش عکس نشان دهنده رشد نسبی در قیاس با جشنواره سال گذشته است. همکاران عکاس با اتکا بر رسالت حرفه‌ای خویش، آثار با ارزشی را به جشنواره ارسال کرده اند.
۶٫ آثار رادیویی ارسالی نشان دهنده خلاقیت، اقناعی بودن، جذابیت، استفاده از عناصر حرفه ای، پرهیز از کلیشه گرایی و صدابرداری مطلوب است.
۷٫ با وجود اینکه بخش چند رسانه‌ای نیز در جشنواره امسال گنجانده شده بود اما به دلیل آثار اندک و فاقد کیفیت مناسب از سوی هیات داوران اثری به عنوان برگزیده در این بخش معرفی نشد.
۸٫ در پایان تاکید می کنیم اگر رسانه ها را نسخه پیش نویس تاریخ بدانیم، قطعا تلاش در راه ثبت، تکثیر و ماندگار کردن سرگذشت شهدا، جانبازان و ایثارگران و دردها و مشکلاتی که خود و خانواده های ایشان با آنها روبرو بوده و هستند، تلاش ماجوری در پیشگاه خلق و خالق خواهد بود.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار      
گفتنی است در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی از رسانه ها و خبرنگاران برتر در سومین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های برتر در حوزه ایثار و شهادت تقدیر شد.
در بخش مصاحبه در رسانه های سراسری رتبه اول به اسماعیل علوی از روزنامه ایران، رتبه دوم به سارا امیری از خبرگزاری آنا و رتبه سوم به الناز عباسیان از همشهری آیه و در قسمت استانی رتبه اول به زینب تاج الدین از روزنامه اصفهان زیبا از اصفهان، رتبه دوم به خدیجه سلمانی سولا از ایسنای اردبیل و رتبه سوم به فرینوش اکبرزاده از روزنامه سرخاب آذربایجان شرقی اختصاص یافت.
در بخش گزارش نیز در رسانه های سراسری عطیه همتی از خبرگزاری مهر رتبه اول، زهرا کهندل از روزنامه همشهری رتبه دوم و سیدهادی کسایی زادگان مهابادی از خبرگزاری موج رتبه سوم و در قسمت استانی امین ساکی از پایگاه خبری خرم آباد لرستان رتبه اول، آسیه دهباشی از ایمنا اصفهان رتبه دوم و حسین صادقی از پایگاه خبری صدای نهاوند همدان رتبه سوم را به دست آوردند.
در بخش گزارش خبری و برنامه های صدا در سطح سراسری عباس سنجری از رادیو ایران رتبه اول، کیاناز کاوه از رادیو ایران رتبه دوم و سیروس رجبی از رادیو جوان رتبه سوم و در قسمت استانی نیز محمد رهبری نژاد از صدا و سیمای لرستان رتبه اول، فرانک سعیدی آریا از رادیو یزد رتبه دوم و الناز عزیزی از رادیو اردبیل رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش مقاله و یادداشت در قسمت سراسری ناصر ملایی از ایسنا رتبه اول، علی حبیبی از ایرنا رتبه دوم و رقیه توسلی از روزنامه قدس رتبه سوم و در قسمت استانی نیز لیلا رحمان ستایش شیرازی از روزنامه سبحان فارس رتبه اول، سید حرمت الله موسوی مقدم از ایرنای ایلام رتبه دوم و معصومه امینی از صدا و سیمای زنجان رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش خبر و در قسمت سراسری امیر صالحی از ایکنا و فاطمه معزغلامی از شهید خبر مشترکاً رتبه سوم را کسب کردند و در قسمت استانی نیز ناصر اسد زاده هروی از ایرنای خراسان رضوی رتبه نخست، مرضیه فلاح زاده ابرقویی از پایگاه خبری سرو ابرکوه یزد رتبه دوم و آزاده خرم از ایرنای ایلام رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش عکس در قسمت سراسری عرفان کوچاری از تسنیم رتبه اول، سیده فرشته عبدی از ایسنا و ایکنا رتبه دوم و سعید کاظمی از شبستان رتبه سوم را کسب کردند. در قسمت استانی نیز محمود میربزرگ از خبرگزاری میزان سیستان و بلوچستان رتبه اول، ابوالفضل سلیمی از خبرگزاری ایسنای قزوین رتبه دوم و فائزه کابلی کفشگیری از پایگاه خبری گلستان ما از استان گلستان رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش گزارش خبری و برنامه های صدا و سیما در قسمت سراسری عاطفه میرسیدی رتبه اول، سید محمدرضا حسینی بای رتبه دوم و انسیه ایزدی نسب رتبه سوم را کسب کردند. در همین قسمت و در حوزه استانی سمیه صفری الموتی از قزوین، نوید سالم زاده از خوزستان رتبه دوم و مهران فارسی از باشگاه خبرنگاران فارس رتبه سوم را به دست آوردند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش