- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

آموزشکده فنی دختران نهاوند در سال ۹۷ راه اندازی می شود

به گزارش صدای نهاوند، واحد قیاسی سه‌شنبه ۳۱ مرداد در خبرنگاران، در رابطه با ارتقای جایگاه آموزشکده در بُعد آموزشی و برنامه‌های در دست اقدام اظهار کرد: آموزشکده فنی نهاوند دارای ۴ رشته است که به منظور توسعه رشته‌ها با رایزنی‌های نماینده نهاوند در مجلس و رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای موفق به اخذ یک رشته دیگر شده‌ایم که از او مهرماه امسال در این رشته دانشجو ‌پذیرش می‌شود.

وی افزود: همچنین اقداماتی در توسعه رشته‌ها از جمله مقطع کارشناسی در چند رشته انجام گرفته که دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در این رابطه قول مساعد داده است.

قیاسی با بیان اینکه آموزشکده فنی یک دانشگاه مهارت‌محور است نه تئوری، عنوان کرد: در حال حاضر آموزشکده فنی پسرانه نهاوند در ۵ رشته کاردانی کامپیوتر نرم‌افزار، کاردانی کامپیوتر IT ، برق الکترونیک، برق تأسیسات و شهرسازی دانشجو پذیرش می‌کند و مشغول به تحصیل هستند.

وی در رابطه با توسعه طرح‌های عمرانی آموزشکده فنی نهاوند نیز تصریح کرد: به منظور بسط و توسعه فضای فیزیکی این مرکز آموزشی و ارتقای فضای کارگاهی تعداد ۵ باب کارگاه در فضای پشت ساختمان آموزشی در دست ساخت داریم که پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم شهریورماه امسال به بهره‌برداری برسد و دانشجویان جدیدالورود بتوانند از این فضا استفاده کنند.

قیاسی همچنین از مهمترین دستاوردهای مرکز نوآوری نهاوند از بدو تأسیس تا کنون یاد کرد و گفت: مرکز نوآوری شهرستان نهاوند که در بهمن‌ماه سال ۹۵ راه‌اندازی شده، اهدافی از جمله پذیرش ایده‌های نو و خلاقانه، ثبت و تجاری‌سازی آن را در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان پیگیری می‌کند و در این راستا تا کنون گارگاه آموزشی از ایده تا بازار کار را برگزار کرده و نتایج خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ دانشجو در آموزشکده فنی مشغول هستند که از این تعداد، ۲۰۰ دانشجو غیربومی‌اند، یادآور شد: مهمترین برنامه‌های دانشکده در ارتقاء، تکمیل و تجهیز ات آزمایشگاهی و کارگاهی است که در راستای تجهیزات کارگاهی اقدامات خوبی انجام گرفته است.

قیاسی در رابطه با اینکه آموزشکده فنی چه اهدافی را در راستای تحقیقات و پژوهش دنبال می‌کند، اظهار کرد: در راستای ارتقای تحقیق و پژوهش اقدامات قابل قبولی انجام گرفته است به طوریکه نخستین کنفراس برق و الکترونیک شهرستان در بهمن‌ماه ۹۵ برگزار شده و سمینار مهندسی شهرسازی در آذرماه ۹۶ از برنامه‌های آینده و در دست اقدام مرکز است./ایسنا