- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

گزارش صدای نهاوند از مراسم و حاشیه های تحلیف شورای پنجم نهاوند-برزول-فیروزان-گیان

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، مراسم تحلیف شوراهای پنجم شهرهای نهاوند، برزول، گیان و فیروزان با حاشیه های باور نکردنی و عجیبی همراه بود که این مراسم ها را تحت الشعاع خود قرار داد.

از مهمترین حاشیه های مراسم تحلیف شوراها  می توان  به عدم حضور دو عضو شورای شهر فیروزان در مراسم تحلیف، رای گیری اعضای شورای شهر گیان به جای توافق صورت گرفته ، ۵ برادر بودن اعضای شورای شهر برزول ، نگرش جدید شورای شهر نهاوند برای حل مشکلات و شتاب در توسعه نهاوند و مشخص نشدن وضعیت سرپرستی در دو شهر گیان و فیروزان اشاره کرد.

مراسم تحلیف اعضای شورای شهر پنجم نهاوند که قرار بود ساعت ۱۰ صبح در سالن فرمانداری نهاوند آغاز شود، با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قران کریم، سوگندنامه اعضای شورای شهر پنجم با ایستادن ۷ عضو منتخب قرائت شد.

قرائت سوگندنامه اعضای شورای شهر پنجم

«من در برابر کلام الله مجید، به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظائف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.»

در ادامه مراسم تحلیف شورای پنجم، انتخابات هئیت رئیسه سال اول شورای شهر نهاوند را برگزار کردند که در نهایت عبدالعلی ملکی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر نهاوند  انتخاب شد. امید جلالوند  به عنوان نایب رئیس شورای شهر نهاوند، وحید خزایی رئیس خزانه‌داری و مسعود رضی هم بعنوان منشی انتخاب شدند.

اعضای شورای شهر پنجم نهاوند در اولین اقدام علی محمد زمانیان را بعنوان سرپرست شهرداری نهاوند معرفی کردند.

بعد از اتمام مراسم تحلیف اعضای شورای شهر نهاوند نوبت به مراسم تحلیف شورای شهر فیروزان رسید که در اقدامی عجیب و کم سابقه دو عضو شورای شهر فیروزان محمد لرستانی و احمدرضا کریمخانی علی رغم تماس فرماندار حاضر به شرکت در این مراسم نشدند.

غیبت این دو عضو شورای شهر فیروزان در شرایطی انجام شد که برابر ماده ۲ آئین نامه داخلی رسمیت و قانونی بودن شورای شهر بعد از برگزاری مراسم تحلیف است و اگر هریک از اعضای شورای شهر در مراسم تحلیف شرکت نکنند حضور آنها در شورای شهر قانونی و رسمی نخواهد بود.

به همین علت شورای پنجم شهر فیروزان با حضور مومنعلی خزایی، نورعلی خزایی و علی معصومی فقط مراسم تحلیف را انجام دادند و بدون انتخاب هئیت رئیسه و مشخص شدن سرپرست شهرداری فرمانداری نهاوند را ترک کردند.

سومین مراسم تحلیف با حاشیه های بسیار متعلق به شورای شهر پنجم شهر گیان بود.

حمید کیانی، فرشید کیانی، مرادکیانی، محمد حسین کیانی و سلمان کیانی پنج عضو شورای شهر گیان با حضور فرماندار مراسم تحلیف را انجام دادند بعد از مراسم تحلیف نوبت به انتخاب هئیت رئیسه رسید که یکی از اعضای شواری شهر گیان گفت، قبلا توافق کرده ایم اما یکی دیگر از اعضا گفت رای گیری می کنیم و دونفر از اعضای شورای شهر گیان برای مشورت از سالن اصلی مراسم خارج شدند و بعد از چند دقیقه برگشتند، رای گیری انجام شد و خروجی آن با آنچه دو عضو شورای شهر گیان مبنی بر توافق صورت گرفته بیان کردند تفاوت داشت.

بر اساس نتیجه رای گیری مراد کیانی بعنوان رئیس شورای شهر گیان،محمد حسین کیانی نایب رئیس، فرشید کیانی خزانه دار، سلمان کیانی منشی و حمید کیانی سخنگو انتخاب شدند.

این انتخاب حواشی به همراه داشت که در نهایت اعضای شورای شهر گیان بدون اینکه سرپرست شهرداری را انتخاب و معرفی کنند محل برگزاری مراسم را ترک کردند.

آخرین مراسم تحلیف مربوط به اعضای شورای شهر برزول بود که خود را ۵ برادر معرفی کردند.

شورای شهر برزول هم بعد از مراسم تحلیف مرتضی موسیوند را بعنوان رئیس شورای شهر برزول به مدت یک سال انتخاب و معرفی کردند.حجت درویشی بعنوان نایب رئیس خزانه، خداداد گودرزی  بعنوان خزانه دار و مهدی موسیوند هم بعنوان منشی انتخاب شدند.

اعضای شورای شهر پنجم برزول هم در اولین اقدام مرتضی درویشی را بعنوان سرپرست شهرداری برزول معرفی کردند.