جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 10998

صدای نهاوند:
بخشدار بخش خزل نهاوند گفت: طبق برنامه ششم توسعه مبلغ 6 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل 3 درصد درآمد های نفتی و میعانات گازی به بخش خزل نهاوند اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، روح الله سلگی روز جمعه در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهر فیروزان اظهار داشت: در حال حاضر بخش خزل بعنوان یکی از هزار منطقه محروم کشور می باشد  که به دستور رهبر معظم انقلاب باید نسبت به محرومیت زدایی آنها اقدام شود.

سلگی گفت: طبق برنامه ششم توسعه مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل ۳ درصد درآمد های نفتی و میعانات گازی به بخش خزل اختصاص یافته است که بر اساس نیاز سنجی و اولویت برنامه های جدول توزیع اعتبارات پس از تنظیم موافقت نامه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بخش خزل هزینه می شود.

وی افزود: مبلغ ۲ میلیارد تومان هم از سوی قرارگاه بسیج سازندگی استان برای بخش خزل نهاوند اختصاص یافته است که  پروژه های بصورت مشارکتی با دولت در منطقه  خزل اجرا خواهد شد که منتظر اعلام نحوه انجام و مدیریت پروژه ها بر اساس جدول اعتبارات هستیم.

بخشدار بخش خزل نهاوند بیان داشت: اوایل دهه ۶۰ روزهای سخت و نفس گیری برای انقلاب ما بود چرا که به موازات جنگ تحمیلی منافقین کوردل به شکل سازمان یافته و هدفمند شخصیت های برجسته و تراز اول کشور را هدف قرار داده که در روز هشتم شهریور رئیس جمهور ونخست وزیر کشورمان را به شهادت رساندند و در واقع آن روزها دشمنان انقلاب با تقویت خط ترور و افراطی گری سعی داشتند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به بن بست بکشانند.

روح الله سلگی گفت: اما این توطئه آنان با هوشمندی و درایت حضرت امام خمینی(ره) شکست خورد و امام خمینی(ره) هم تکلیف جنگ را مشخص کردند و هم بازنگری قانون اساسی را  به سرانجام رساندند.

سلگی بیان داشت: ما امروز باید به دنبال پیوند زدن و انتقال آموزه های انقلاب به نسلهای بعدی باشیم که حقیقتا کاری سنگین است و اگر نتوانیم به این وظیفه عمل کنیم شاهد گسست های فکری و فرهنگی بین نسل اول انقلاب با نسل امروز و آیندگان خواهیم بود. 

وی گفت:  بازخوانی انقلاب امری ضروری می باشد چرا که با بررسی و مطالعه انقلاب های جهان و اینکه علت ناکارآمدی ویا شکست انقلابهای جهان عدم پیوند واقعی و انتقال تجربیات آرمان ها و ارزشهای آنها به نسلهای بعدی می باشد.

بخشدار بخش خزل نهاوند ادامه داد: امروز در دسته بندی های موجود جامعه چند دسته وجود دارند، اولین دسته کسانی هستند که سخت به آرمانها و ارزشهای انقلاب ایمان دارند اما نگاهشان سیر قهقرایی دارد و اساسا” پاسخی به نسل امروز و آیندگان ندارند که اینها در واقع موفقیتی ندارند، دسته دیگر کسانی هستند که دچار وادادگی شده اند و بیشتر نگاهشان به آنسوی مرزهاست تا ببینند چه نسخه ای آنسوی مرزها برایشان پیچیده می شود.

روح الله سلگی اظهار داشت: دسته سوم کسانی هستند که صرفا” به معیشت خودشان توجه دارند و بدنبال حل مشکلات نیستند و برایشان اهمیتی ندارد که جامعه به چه شکلی اداره شود و دسته چهارم کسانی هستند که به گذشته و آرمانهای انقلاب و ارزشهای نظام سخت اعتقاد دارند و سعی می کنند برای امروز و نسلهای بعدی آموزه های انقلاب را منتقل کنند اما چون سبک خاص وتوانایی ندارند و برنامه ای هم برای این کار ندارند به مرور زمان دچار سرخوردگی و انزوا می شوند.

سلگی در پایان افزود: اما کسانی هستند که هم آرمانهای نظام و تئوریهای پایه ای نقلاب را درک نموده و هم برای امروز جامعه و آیندگان طرح و برنامه دارند و توانایی حل مشکلات و ایده پردازی را با توجه به مقتضیات زمان رادارند که مسئولیت این طیف بسیار سنگین و با اهمیت می باشد تا بتوانند پل ارتباطی و انتقال دهنده مفاهیم و فرهنگ و هویت ایران اسلامی به آیندگان باشند. 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش