- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در نهاوند برگزار شد

به گزارش صدای نهاوند، فرماندار نهاوند در این آیین از شهیدان باهنر و رجایی به عنوان اسوه های خدمتگزاری به ملت یاد کرد و گفت: تبیین و ترویج ویژگی های دولت اسلامی و کارگزاران نظام اسلامی ، شناخت و آگاهی بخشی به نسل جوان در خصوص دشمنی دیرینه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با انقلاب اسلامی و جنایات بی شرمانه منافقین از اهداف برگزاری مراسم هفته دولت است.
کریم حمیدوند افزود: نگاهی به زندگی سیاسی شهید رجایی و باهنر نشان می دهد که آن ۲ بزرگوار با افراد مثبت همه گروهها ارتباط داشتند و به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی بود و این همان چیزی است که جامعه امروز به آن نیازمند است.
وی با اشاره به اینکه افکار و اندیشه های شهیدان باهنر و رجایی امروز باید به عنوان اسوه و الگوی دولتمردان قرار گیرد گفت: امروز مسئولان و دست اندرکاران کشور باید این گونه رفتار ها و افکار شایسته آنان را در عمل اسوه و الگوی خود قرار دهند و ساده زیستی را در زندگی خود به کار گیرند.
حمیدوند دولت دازدهم را دولت کار و تلاش معرفی کرد و گفت: دولت یازدهم با همه مشکلات مالی با تعیین اولویت ، سرمایه گذاری را در زمینه ایجاد زیر ساختها انجام داده و امید و نشاط را در جامعه به وجود آورده است.


فرماندار نهاوند با بیان اینکه امروز امید بخشی در بهره برداری از طرح های عمرانی و ارائه خدمات پیشرفته به مردم به وجود آمده است، گفت: یقین داشته باشید در دولت دوازدهم شاهد توسعه چشمگیرتری در حوزه های مختلف خواهیم بود.
وی افزود: در هفته دولت ۶۰ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در نهاوند بهره برداری و عملیات اجرایی هفت طرح دیگر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.
امام جمعه نهاوند نیز گفت: شهیدان باهنر و رجایی مصداق بارز خدمتگزاری به مردم و جامعه هستند و دولتمردان هم باید این الگوهای عملی را اسوه خود قرار دهند.
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا به دوران مدیریتی این ۲ شهید اشاره کرد و گفت: زمانی که این شهیدان بزرگوار در جایگاه خدمت به مردم و در راس نظام بودند همزمان با شروع جنگ بود و ما شاهد بودیم که آنان چه خدماتی را به رزمندگان ارائه می کردند.
امام جمعه نهاوند شهیدان رجایی و باهنر را قربانیان ترور خوانده و افزود: اوایل انقلاب ۱۷ هزار شهید ترور داشتیم و این نشان می‌دهد که دشمنان انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر را خاری را در چشم خود می دیدند و به همین خاطر به فکر حذف آنها افتادند.
هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ شهیدان رجایی و باهنر در دفتر نخست وزیری در اثر انفجار تروریستی به شهادت رسیدند و به همین مناسبت این ایام به نام هفته دولت نامگذاری شده است.