- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

نهاوند، فیروزان و گیان روی گسل زلزله/وقوع ۶۵درصد زلزله های استان در نهاوند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، محمد تیموری ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان نهاوند که با حضور مسئولان استان و شهرستان نهاوند در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۹۰ تاکنون بیش از ۶۵ درصد زلزله‌های استان همدان در شهرستان‌های جنوبی به‌ویژه در نهاوند و فیروزان رخ داده است.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون هزار و ۱۵ زمین لرزه در بخش جنوبی استان، ۲۶۵ مورد در بخش میانی استان و ۲۹۴ مورد زلزله در بخش شمالی استان رخ داده است.

تیموری افزود: اکثر زلزله‌هایی که در بخش میانی استان همدان رخ می‌دهد مربوط به گسل زلزله نهاوند است و از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۶۴ درصد زلزله‌هایی که در استان رخ داده است مربوط به جنوب استان بوده است.

وی عنوان کرد: شهر نهاوند، فیروزان و گیان در منطقه زلزله‌ خیزی واقع شده‌اند که همین مهم لزوم و اهمیت مقاوم سازی منازل مسکونی و روستایی را در این شهرستان نشان می‌دهد.

رئیس شبکه لرزه نگاری استان بیان کرد: ما رصد دائمی زلزله را در این نقاط انجام می‌دهیم ولی این رصد مانع از وقوع زلزله نخواهد بود و فرماندار و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به بحث مقاوم‌سازی در این مناطق داشته باشند زیرا زلزله‌های تاریخی بزرگی در این منطقه‌ رخ داده است.

تیموری تاکید کرد: شهرستان نهاوند از لحاظ زلزله خیز بودن یک منطقه بسیار فعال است و تا وقوع زلزله باعث ایجاد آسیب جدی در این منطقه و پشیمانی نشده باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده و خصوصا مقاوم‌سازی منازل این منطقه مورد توجه جدی قرار بگیرد.