- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

احداث نیروگاه هفت مگاواتی/چینی ها در نهاوند سرمایه گذاری می کنند +تصاویر

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند ظهر چهارشنبه در جلسه‌ای که با حضور ۵ سرمایه‌گذار چینی در فرمانداری شهرستان نهاوند برگزار شد اظهار داشت:نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی توسط سرمایه‌گذاران چینی در روستای عبدالملکی از توابع بخش خزل  نهاوند احداث می‌شود.

حمیدوند گفت: فرمانداری و همه ادارات شهرستان نهاوند آمادگی کامل را برای همکاری با این شرکت چینی جهت سرمایه‌گذاری در شهرستان دارند.

وی افزود: در شهرستان نهاوند واحدهای صنعتی زیادی داریم که دچار نوسانات برق هستند که  افزایش قدرت شبکه برق می‌تواند باعث رونق بخش صنعت و جذب سرمایه‌گذار در شهرستان ‌شود.

حمیدوند اظهار داشت: در همین راستا برای ساخت این نیروگاه در شهرستان اعلام آمادگی می‌کنیم و زمین مورد نیاز برای ساخت این نیروگاه خورشیدی را در اختیار این شرکت قرار می‌دهیم که این شرکت سرمایه‌گذاری برای زمین این نیروگاه هزینه‌ای پرداخت نکند.

فرماندار نهاوند گفت: این شرکت چینی در ۲ ماه آینده در کشور به ثبت می‌رسد و به محض اینکه این شرکت در کشور ثبت شود کار ساخت نیروگاه خورشیدی را در شهرستان نهاوند سریعا آغاز می‌کنند.

کریم حمیدوند عنوان کرد: طبق قول این شرکت سرمایه‌گذار کار ساخت این نیروگاه خورشیدی در روستای عبدالملکی نهاوند ۶ ماه به طول می‌انجامد و در ۹ ماه این نیروگاه آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: برای تولید هر مگاوات برق خورشیدی توسط این نیروگاه به ۲٫۲ میلیون دلار سرمایه احتیاج است و مجموعا برای ساخت این نیروگاه ۱۴ هزار میلیارد سرمایه نیاز است.

مدیر بازرگانی شرکت کیش انرژی در ادامه این جلسه اظهار داشت: این نیروگاه ۱۰ مگاواتی با اعتبار اولیه ۱۲ میلیون دلار توسط بخش خصوصی وشرکت چیس ((CHECE در روستای عبدالملکی بخش خزل شهرستان نهاوند احداث می‌شود که نخستین نیروگاه تولید انرژی پاک و سالم بدون آلودگی زیست محیطی در شهرستان نهاوند است .

محمد صادق جوکار گفت: برای تامین روشنایی، استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند مبدا حرکتی نو برای استفاده از آخر پاک و کم هزینه و حضور سرمایه گذاران خارجی در شهرستانها در جهت حرکت به سوی توسعه پایدار می باشد.

وی افزود: این اولین تجربه بین المللی و همکاری شرکت کیش انرژی و شرکت چیس (CHECE) از کشور چین است که برای ما حائز اهمیت است بتوانیم رضایت سرمایه گذاری این شرکت چینی را در ایران به ویژه در شهرستان نهاوند فراهم کنیم .

جوکار بیان داشت: : با اجرا شدن این پروژه شهرستان نهاوند بعد از همدان دومین شهرستانی است که به صنعت سبز کشور در زمینه تولید انرژی پاک و خورشیدی می‌پیوندد.

لازم به ذکر است هئیت سرمایه گذار چینی بعد از جلسه فرماندار همراه بخشدار بخش خزل نهاوند از زمین محل احداث نیروگاه خورشیدی در محدوده روستای عبدالملکی بخش خزل بازدید کردند و در پایان این بازدید  روح الله سلگی بخشدار بخش خزل هدایایی را به نمایندگان شرکت سرمایه گذار چینی اهدا کرد.