- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اجرای ۴ نمایش در اولین روز بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان در نهاوند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، اولین روز بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان با اجرای سه نمایش در بخش رقابتی از شهرهای نهاوند، ملایر و تویسرکان و اجرای یک نمایش خیابانی از شهر همدان در سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند پایان یافت.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه نمایش <<مجلس شاه کشی به روایت عکاس باشی>> به کارگردانی اتابک مهراد از نهاوند اجرا شد و بعد از پایان نمایش جلسه نقد و بررسی آن برگزار شد.

محمود مصباح گفت: همچنین نمایش خیابانی<<آش باران>> به کارگردانی مهرداد کاووسی حسینی از همدان اجرا شد.

وی افزود:  دو نمایش <<نقش پیچک در چشم انداز ایوان>> به کارگردانی مهدی روزبهانی از ملایر و نمایش <<آئین دایره زدایی از یک در گچ مانده قفقاز>> به کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان در بخش رقابتی عصر روز دوشنبه اجرا شدند.

مصباح گفت: از جمله برنامه های جنبی جشنواره برگزاری نشست نقد و بررسی گروههای تئاتر است که در پایان هر نمایش اجرا می شود.

دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان گفت: صبح سه شنبه ۲۱ شهریور ساعت ۹:۳۰ صبح نمایش <<برف زمین را گرم می کند>> به کارگردانی محمود غفاری در بخش رقابتی و نمایش <<خنکای ختم خاطره>> به کارگردانی پریسا عزت یار از شهرستان اسد آباد در بخش جنبی اجرا می شوند و در ساعت ۱۱ نیز نمایش <<175>> به کارگردانی مهدی کوثری یگانه از همدان در بخش خیابانی در سالن نمایش مجنمع امام خمینی(ره) اجرا می شود.

محمود مصباح گفت: دو نمایش <<چند برش از مغز یک نویسنده مرده>> به کارگردانی رضا باغبان از ملایر ساعت ۱۵:۳۰ و نمایش <<آکبث>> به کارگردانی روح الله صالحی از همدان ساعت ۱۸:۳۰ در بخش رقابتی عصر روز سه شنبه اجرا می شوند.

گفتنی است: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان با شرکت ۹ گروه نمایش صحنه ای و سه گروه نمایش خیابانی از صبح امروز دوشنبه در نهاوند آغاز و به مدت سه روز با معرفی گروهها و چهره های برتر ادامه خواهد داشت.