- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

روستای دهفول نهاوند می تواند قطب تولید مبل و منبت شود

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند ظهر سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نهاوند که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد، گفت: وامهای اشتغال زایی باید به کسانی که قصد استفاده تمام وام را در تولید و اشتغال دارند پرداخت شود تا ضمن پویا شدن شهرستان، اشتغال چندین نفر نیز تضمین شود.

حمیدوند گفت: نهاوند در بخش اشتغال قابلیت های فراوانی دارد و برای محقق شدن این قابلیت اعضای کارگروه اشتغال باید تلاش روزافزون داشته باشند.

وی باتاکید بر رصد طرحهای اشتغال زایی در کمیته امداد و بهزیستی، گفت: باید موانع موجود از جمله مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی رفع و از بانکهای که در این زمینه همکاری کرده اند تقدیر شود.

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه باید اعتبارات اشتغالزایی به صورت کامل جذب شهرستان شود، گفت: اگر اعتبارات لازم جذب نگردد در سالهای آینده این اعتبارات تعلق نخواهد گرفت و حق شهرستان ضایع می شود.

مدیر آموزش اتاق بازرگانی استان همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: به زودی اتاق بازرگانی در نهاوند راه‌اندازی می‌شود و ما سعی داریم با راه‌اندازی این اتاق مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان در شهرستان را رفع کنیم.

عبدالملکی افزود: 

موافقت نامه اصولی ایجاد انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان در شهرستان نهاوند صادر شده است و کسانی که تمایل دارند در این انجمن عضو شوند می‌توانند با پرداخت حق عضویت سالانه ۲۵۰ هزار تومان در این انجمن عضو شوند و البته این افراد نباید کارمند رسمی دولت باشند.

عبدالملکی افزود: در تیر ماه امسال با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان یک همایش تخصصی در شهرستان نهاوند برگزار خواهیم کرد و در این همایش همه موانع تولید و صادرات در شهرستان نهاوند به صورت تخصصی بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان نهاوند با توجه به ظرفیت‌های خاصی که در بخش کشاورزی وجود دارد اما متأسفانه عموم تولیدات روی دست تولیدکنندگان باقی می‌ماند در صورتی که با تشکیل اتاق‌های بازرگانی این تولیدکنندگان می‌توانند به حلقه‌های صادراتی خود متصل شوند و بسیاری از این مشکلات آن‌ها حل می‌شود.

مدیر آموزش اتاق بازرگانی استان همدان بیان کرد: با توجه به این‌که شهرستان نهاوند قطب کشاورزی و دامپروری است باید در کنار این تولیدات باغی، صنایع بسته‌بندی و خشکبار ایجاد شود و روی فرآورده‌های جانبی این محصولات بیشتر کار کنیم تا باعث ایجاد رونق بیشتری در شهرستان شود.