سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1119

صدای نهاوند:

استاندار همدان با اشاره به سهم ۳ درصدی معلولان از اشتغال گفت: امسال ۵ درصد اشتغال ایجاد شده در استان همدان به جامعه معلولان اختصاص داده شد.

به گزارش صدای نهاوند ، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی توان‌یابان در جمع جامعه معلولان استان همدان اظهار داشت: تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی ماشینی و مدرن عامل بروز بسیاری از بیماری‌های منجر به معلولیت است بر این اساس معلولیت در کمین همه انسان‌ها قرار دارد.

وی افزود: مشکلات جاده‌ای، خودرویی، فرهنگ رانندگی و تردد همه معلولیت‌هایی را ایجاد می‌کند و هزینه‌هایی را بر جامعه تحمیل می‌کند که برای کاهش این محدودیت‌های سهوی باید فرهنگسازی شود.

استاندار همدان تصریح کرد: با اعمال جریمه و محدودیت نمی‌توان توفیقی در کاهش بروز معلولیت‌ها کسب کرد بلکه باید جاده‌ها و نیازمندی‌های جامعه استانداردسازی شود.

وی تأکید کرد: قشری از جامعه به امکانات ویژه‌ای نیاز دارند که باید توسط دستگاه‌های اجرایی و دولتی مهیا شود و با مناسب‌سازی دسترسی‌ها و ترددها زمینه استفاده از تمام امکانات را برای همه جانبازان، معلولان و سالمندان فراهم کرد.

نیکبخت بیان کرد: اشتغال، رفاه، سلامت، درمان، پیشگیری و روان‌سازی تردد از نیازهای افراد معلول و غیرمعلول است و این دو قشر از جامعه حقوق یکسانی دارند و نباید تبعیضی بین آنها قائل شد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به اختصاص اعتبارات به بهزیستی دارد، گفت: برای دلگرمی معلولان باید واقعیت‌ها و محدودیت‌های موجود در اشتغال و اعتبارات دولتی را بگوییم تا بدانند که متناسب با واقعیت‌ها به مطالبات آنها پاسخ داده می‌شود.

استاندار همدان عنوان کرد: در گذشته استخدام‌های نابجا و به ‌جای بسیاری انجام شده است و سیستم دولت را متورم کردند اما سهم استخدامی معلولان رعایت نشده است و امروز با محدودیت استخدام دولتی روبه‌رو هستیم و به صورت قطره‌چکانی سهمیه استخدام ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به تحقق نیم درصدی سهم معلولان در اشتغال‌های ایجاد شده در کشور اظهار داشت: براساس قانون جامعه معلولان سهم ۳ درصدی از اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد اما امسال با توجه به رونق اشتغال در استان همدان، سهم ۵ درصدی اشتغال به معلولان اختصاص داده شد.

نیکبخت تأکید کرد: در استخدام‌های آتی به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم که ذره‌ای از حقوق معلولان نادیده گرفته شود و این جامعه در اولویت قرار دارند.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی بهزیستی استان همدان رشد قابل توجهی داشته است، افزود: سال گذشته ۲۸ درصد تخصیص اعتبار برای بهزیستی استان همدان گزارش شده است اما امسال ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار عمرانی به این سازمان تخصیص یافته است و به همین میزان اعتبار به مناسبت روز جهانی معلولان اختصاص داده می‎شود.

استاندار همدان با تأکید بر ضرورت مناسب‌سازی معابر، ورودی ادارات و مراکز عمومی و تجاری برای تردد معلولان و جانبازان گفت: استان همدان در سال گذشته رتبه سوم کشوری را در زمینه مناسب‌سازی کسب کرده است.

وی با بیان اینکه باید خدمات میدانی و عملیاتی ویژه‌ای به توان‌خواهان، توان‌یابان و معلولان استان ارائه شود، عنوان کرد: هر اعتباری که برای تسهیل در ارائه خدمات به معلولان نیاز باشد، در حد توان مورد حمایت و رسیدگی قرار می‌گیرد.

نیکبخت بیان کرد: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها باید همکاری لازم را برای توانمندی و هم‌افزایی توان‌یابان داشته باشند و مناسب‌سازی معابر و مراکز عمومی را در اولویت قرار دهند.

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش