جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 11220

صدای نهاوند:
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از آغاز عملیات اجرایی پروژه سد گرین نهاوند خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی سد گرین نهاوند در حال حاضر 10 درصد است.

به گزارش صدای نهاوند، منصور ستوده، اظهار کرد: با توجه به اینکه اولویت دولت و وزارت نیرو در سال‌های گذشته تکمیل عملیات اجرایی سدهای با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در کشور بود، متأسفانه اعتبار کافی به سدهای با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۲۰ درصد تخصیص داده نشد.

وی ادامه داد: بر این اساس با پیگیری بسیار خوب استاندار، نماینده محترم مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی و این شرکت ادامه عملیات اجرایی سد گرین با طرح جدید مجدداً شروع شد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی سد گرین شهرستان نهاوند در حال حاضر ۱۰ درصد است، افزود: ذخیره سد در گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب و صرفاً جهت مصارف کشاورزی و باغات پایین دست بوده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که در طرح جدید، ذخیره سد به کمتر از نصف و معادل ۲۲ میلیون مترمکعب برای تأمین نیاز شرب و صنعت شهرستان کاهش پیدا کرده و ۱۲۰ میلیون متر مکعب مربوط به حجم تنظیمی و آورد سالانه رودخانه گاماسیاب است.

ستوده بیان کرد: کل هزینه‌های پروژه از سال ۸۹ تاکنون ۱۷۰ میلیارد ریال است که در راستای ادامه عملیات اجرایی سد بوده و پروژه هیچ گونه اتلاف هزینه نداشته است.

*سد گرین از طریق ماده ۵۶ و تمام هزینه آن توسط پیمانکار پرداخت می‌شود

وی با اشاره به اینکه پروژه سد گرین از طریق ماده ۵۶ و تمام هزینه آن توسط پیمانکار پرداخت می‌شود، بیان کرد: پس از اتمام عملیات اجرایی سد با احتساب سود ۱۶ درصد از محل اعتبارات ملی، توسط دولت پرداخت خواهد شد و هیچ گونه هزینه بابت ساخت پروژه به مردم شهرستان و حومه تحمیل نخواهد شد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان یادآور شد: این سد صرفاً جهت مصرف آب شرب و برای تأمین نیاز آبی شهرستان و حومه آن است و حق‌آبه کشاورزی همانند روال گذشته بوده و هیچ تغییری نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با تغییر کاربری حجم ذخیره سد از کشاورزی به شرب و صنعت کیفیت سد به چندین برابر افزایش پیدا کرده و با کاهش ارتفاع سد تا یک متر کمتر از زیر سطح چشمه گاماسیاب موضوع زیر آب رفتن چشمه و امکان برگشت آب به چشمه‌های مجاور در شهرستان‌های اطراف منتفی خواهد شد.

وی ادامه داد: طبیعت زیبای محدود سراب گامسیاب و چشم انداز منحصر به فرد منطقه به لحاظ تفریحی و توریستی نه تنها از بین نمی‌رود بلکه دوچندان شده و امکان تبدیل آن به منطقه گردشگری ممکن خواهد شد.

ستوده بیان کرد: این سد برای تأمین مصرف أب شرب و صنعت نهاوند و حومه با حفظ میزان حق آبه کشاورزی و باغات پایین دست در افق ۱۴۲۰ با جمعیتی بالغ بر حدود ۲۴۰ هزار نفر ساخته می‌شود که پاسخگوی نیاز آبی ۲۵ سال آینده شهرستان نهاوند و حومه آن خواهد بود./فارس

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش