- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مبارزه اثر بخش با مواد مخدر نیازمند عزم و اراده همگانی است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، سیدرضا سلامتی صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند اظهار داشت: بی شک تقابل کارشناسانه، هدفمند و علمی با پدیده شیوع انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی می‌تواند به کاهش قابل توجه دیگر آسیب‌های اجتماعی ختم شود.

سلامتی با تاکید بر اینکه مبارزه اثر بخش با مواد مخدر نیازمند عزم و اراده همگانی از سوی مسئولان و عموم مردم است، افزود: باید از ظرفیت کارشناسان و نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی و ایده‌پردازی‌های کارشناسانه و برخوردار از ضمانت اجرایی برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.

وی افزود: توجه ویژه به مقوله های اشتغالزایی، تولید و بهبود اوضاع معیشتی با در پیش گرفتن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مهمترین راهبرد مبارزه ریشه‌ای با شیوع مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و دستگاه‌های مختلف اجرایی در زمینه مقابله با این آسیب‌ها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم نقش دارند.

معاون فرماندار نهاوند بیان داشت: موضوع پذیرش اجتماعی و پذیرفته شدن بهبود یافتگان اعتیاد در جامعه از نکات مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

سیدرضا سلامتی گفت: وظیفه دولت نیز در این زمینه تسهیل‌گری و گذاشتن امکانات در اختیار مردم است و ما باید در این زمینه هم‌افزایی داشته باشیم و همه دستگاه‌های اجرایی نیز باید از بخشی نگری چشم پوشی کنند و هم‌چنین خانواده‌ها را باید وارد بحث مبارزه با مواد مخدر کنیم.