- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شیء نورانی در آسمان مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه بود

به گزارش صدای نهاوند، در پی رویت شیء نورانی در آسمان برخی از نقاط کشور امیر سرتیپ دوم علیرضا الهامی گفت: حوالی ساعت ۱۹ دیروز بر اساس گزارش پست‌های دیده بانی شبکه پدافند هوایی و همچنین گزارش‌های مردمی رویت یک شیء نورانی در آسمان کشور واصل شد و قرارگاه پدافند هوایی بر اساس ماموریت خود آمادگی لازم برای مقابله و حتی درگیری با این شی نورانی را ایجاد کرد.

وی افزود: بررسی های دقیق و کارشناسی پدافند نشان داد که رویت این شیء نورانی مربوط به موشک بالستیک RS-۱۲M روسیه با برد ۱۰۰۰ کیلومتر بوده است که از میدان تیری در شمال دریای خزرشلیک ودر محلی به نام ساری شاگان قزاقستان فرود آمده است.

معاون عملیات پدافند هوایی ارتش افزود: مسیر پروازی این موشک از آسمان ایران نبوده است و به خاطر ارتفاع بسیار بالای پرواز و ساعت شلیک آن از برخی از نقاط ایران مانند بیرجند، طبس، یزد، اراک، شیراز، و تهران قابل مشاهده بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی با اشراف اطلاعاتی تحرکات را رصد و به موقع تحلیل و تصمیم لازم را اتخاذ می کند، همانطور که در ساعت شلیک این موشک تعداد ۱۱۹ پرواز از آسمان کشور در حال عبور بوده است که برخی از پرواز ها هم رویت این شیء را گزارش کرده اند که همین امر حساسیت کار و دقت در تصمیم گیری را بیشتر می کرد.

الهامی تاکید کرد: همزمان با بررسی های تخصصی پدافند در این مورد گزارش های مردمی به موقع و در لحظه واصل می شد که این واقعیت دو باره یاد آوری شد که مردم بزرگ ایران حامیان همیشگی نیرو های مسلح هستند و این همان تدبیر راهبردی مردمی کردن دفاع است.

وی ضمن تشکر از مردم به خاطر حساسیت در این مورد  ارایه گزارش های به موقع گفت:تلفن های شبکه یکپارچه پدافند هوایی به شماره ۰۲۱۳۳۲۴۰۲۸۶ و ۰۲۱۴۴۵۹۱۴۹۸ جهت اخذ گزارشهای مردمی در خصوص موارد مشابه در نظر گرفته شده است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در پایان از مردم خواست عکس ها و فیلم های تهیه شده در خصوص موارد مشابه را از طریق پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس WWW.AJA.IR بخش پدافند هوایی بار گذاری کنند و تا تعیین تکلیف موضوع و شناسایی اشیاء مشکوک از انتشار اخبار و تصاویر در فضای مجازی خودداری کنند.