سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 1135

صدای نهاوند-فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه خدمت رسانی به معلولان دارای اجر دنیوی و اخروی است گفت: تمام توان و تلاش خود را برای خدمت به معلولان انجام می دهم.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند صبح روز یک شنبه در مراسم گرامیداشت روز  جهانی معلولان، در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  نهاوند اظهار داشت: توجه به سازمان بهزیستی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است و رئیس جمهوری در پیامی که در مورد معلولان صادر کردند جایگاه معلولان را بالاتر دیدند.

حمیدوند گفت: در اسلام تمام خدمات اجتماعی ارزشمند است اما در بین آنها برخی دارای اجر ویژه هستند که خدمت رسانی به معلولان و نیازمندان از جمله آن هاست و به خاطر سختی آن از اجر بیشتری هم برخوردار است.

وی با بیان این جمله که در نظام اسلامی نباید حتی یک نفر معلول مورد بی توجهی قرار گیرد گفت:  برای مناسب سازی اماکن عمومی و شهری برای تردد معلولان همه اداره ها و سازمان ها موظف شدند با ایجاد رمپ های مناسب و ایجاد بالا زمینه تردد آسان برای این قشر از جامعه را فراهم کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند توانمندسازی معلولین در ابعاد اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و .. را ضروری برشمرد و گفت: بهزیستی به عنوان اصلی ترین متولی پیگیری امور معلولین زمانی به موفقیت دست پیدا می کند، که تمام دستگاههای اجرایی و مسئولین ذیربط، دست در دست هم ا اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولین، زمینه های حضور فعال آنان را در جامعه فراهم آورند.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان نهاوند نیز در این مراسم اظهار داشت: نامگذاری روز ۱۲ آذر بعنوان روز معلولان در سال ۸۱ یادآوری و تذکر به مسئولان برای توجه به این قشر و رفع مشکلات آنها است.

آیت صالحی اشتغال، فرهنگ سازی و مناسب سازی را سه خواسته و مطالبه به حق و ضروری جامعه معلولان نهاوند برشمرد و گفت: استاندار همدان اعلام کردند که هیچ ارگان و سازمان دولتی حق ندراد به بهانه کمبود بودجه و اعتبار از مناسب سازی جهت رفاه و امنیت معلولان شانه خالی کند.

صالحی ادامه داد: اگر اداره و یا سازمانی هم بعلت هزینه های سنگین در حال حاضر قادر به  مناسب سازی و ایجاد رمپ   برای معلولان نیست باید شرایط همیار معلول را در اداره خود فراهم کند.

وی با اشاره به پیام رئیس جمهور به مناسبت روز جهانی معلولان  افزود: دولت تدبیر و امید در زمینه تسهیل شرایط زندگی معلولان و رفع برخی موانع حقوقی و قانونی از هیچ کوششی دریغ نکرده و به این تلاش ها ادامه خواهد داد؛ و انتظار دارد سازمان‌های متولی امور معلولان بیش از پیش با هماهنگی و هم افزایی سازنده، گام‌های مؤثر و یکپارچه‌ای در جهت ارتقاء و اعتلای وضعیت معلولان کشور بردارند.

این مراسم  توسط جامعه معلولان شهرستان نهاوند برگزار شد و فرماندار و رئیس بهزیستی شهرستان نهاوند از زحمات و تلاش های خانم معصومه رحیمیان رئیس جامعه معلولان  برای ساماندهی و حل مشکلات جامعه معلولان نهاوند تقدیر و تشکر کردند.

در پایان این مراسم  از معلولان هنرمند و خیرین نیک اندیش که به جامعه معلولان نهاوند کمک می کنند با اهدا لوح تقدیر بعمل آمد.

telegram-channel

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش