سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 11429

صدای نهاوند:
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تصویب طرح توسعه روستاها توسط مجلس هیچ محدودیت پولی برای تشکیل تعاونی توسط کشاورزان برای احداث سردخانه و صنایع تبدیلی به جهت کوتاه کردن دست دلالان و واسطه گران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، عباس کشاورز شامگاه پنج شنبه ۲۰ مهر در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان نهاوند در سالن اجتماعات جهادکشاورزی نهاوند اظهار داشت: احداث سردخانه، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در کشور باعث می‌شود تا کشاورزان برای فروش محصولات خود قدرت چانه‌زنی بیشتر و درآمد بیشتری داشته باشند.

کشاورز گفت: کشاورزی که محصولاتش خام و فساد پذیر باشد سودی عایدش نمی‌شود و در این میان دلالان و واسطه‌گران سود می‌برند که تنها راه‌حل مقابله با این وضعیت احداث سردخانه، صنایع تبدیلی و غیره توسط کشاورزان و تولیدکنندگان است.

وی بیان داشت: برای احداث سردخانه، صنایع تبدیلی، صنایع بسته‌بندی و غیره کشاورزان و باغداران باید با روش‌های تعاملی اقدام کنند و در این راستا هر جا که با مشکلی مواجهه شدند با ما در میان بگذارند به همین جهت مقرر شده بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کشاورزان متقاضی نهایت همکاری را داشته باشند و هیچ بانکی حق ندارد به کشاورزان متقاضی بگوید پول نداریم.

کشاورز گفت: شهرستان نهاوند یکی از حاصل خیزترین دشت‌های کشور است که در کنار آب فراوان ظرفیت تولیدات بسیار خوبی در بخش محصولات کشاورزی دارد و ما باید تلاش کنیم این ظرفیت‌های بالفعل به بالقوه تبدیل شود.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی  گفت: امسال بیش از ۱۳ونیم میلیون تن گندم در کشور تولید شد که نیاز ما را به واردات منفی کرد واین‌نوید خوبی است که با حمایت از کشاورزان وتوان داخلی می توانیم‌ در عرصه واردات محصولات خودکفا شویم. 

وی افزود: طی سه سال گذشته  سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در کشور به کشاورزان پرداخت شده است و همچنین سال گذشته بانک کشاورزی هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت کرده است.

کشاورز در پایان به دغدغه کشاورزان برای تامین کود شیمیایی وسم مورد نیازشان گفت: کشاورزان تحت تبلیغات مسموم برخی واسطه ها ودلال بازی ها قرار نگیرند زیرا مقدا ۱۴۶هزار تن کود شیمایی اوره و۱۷۵هزار تن کود شیمایی فسفات در انبار موجود است وبه زودی در اختیار کشاورزان قرارمی گیرد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. ایالت نهاوند گفت:

    نهاوند با وجود حاصلخیزی زمین و آب فراوان باید در تمام محصولات کشاورزی و باغی رتبه اول ایران را داسته باشد_نهاوند در حال حاضر قطب سیب.گردو.انگور.هلو.گشنیز.چغندرو……. استان همدان و غرب کشور است.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش