- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

جلسه پدافند غیرعامل به میزبانی دانشگاه ملی نهاوند برگزار شد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، رئیس دانشگاه ملی نهاوند در این جلسه که مدیر کل پدافند غیرعامل استان همدان و تعدادی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه ملی نهاوند نیز حضور داشتند، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی در صورت وقوع هر گونه تهدید احتمالی دشمن و حوادث طبیعی غیر قابل پیش بینی باید ملاحظات پدافند غیرعامل و افزایش مشارکت های علمی و اجتماعی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

مرادی مخلص به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در شرایط کنونی جامعه اشاره کردند و افزود: ما باید به دنبال این موضوع باشیم که در زمان وقوع بحران چه بکنیم و چگونه خود را از پیش آماده ی مواجهه با آن نماییم. 

وی افزود: حوادثی که همیشه بوده و است برای ما تلنگری ایجاد می کند که باید در کارهایمان پیش بینی های لازم را برای حالات مشابه انجام دهیم.

 رئیس دانشگاه ملی نهاوند بیان داشت: تشکیل و برگزاری جلسات بحران و پدافند غیرعامل این چنینی می تواند در ایجاد هماهنگی های لازم موثر باشد و  نقش روسا و مدیران سازمان های مختلف در این بین بسیار مهم است که خوشبختانه نسبت به گذشته این حساسیت در بین مدیران بیشتر شده و به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه موارد زیر به تصویب اعضا حاضر در جلسه رسید:

  1. برگزاری کلاس های آموزشی در قالب کارگاه های(داخلی و خارجی) مهارت افزایی با موضوع “پدافند غیرعامل”.
  2. انعقاد قرارداد و طرح های پژوهشی ” پدافند غیرعامل” در سه حوزه دانشجویی، کارکنان و اعضاء هیأت علمی.
  3. عضویت اعضاء هیأت علمی در انجمن پدافند غیرعامل کشور.