- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

دوموکب اربعین حسینی در شهر نهاوند برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، کریم حمیدوند روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مراسم اربعین حسینی(ع) نهاوند که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد اربعین قرار است ۲ موکب در شهرستان نهاوند برپا شود که یک موکب در میدان سیدالشهدا شهر نهاوند و یک موکب در ورودی شهر فیروزان راه‌اندازی می‌شود.

حمیدوند گفت: با توجه به وضعیت راههای مواصلاتی نهاوند خصوصا در دو محور نهاوند-فیروزان و نهاوند-آورزمان تمهدیدات ترافیکی و عبور و مرور از طرف پلیس راهور در نظر گرفته شده و دستگاه های مرتبط، مکلف به انجام تعهدات لازم شده اند.

وی افزود: ستاد اربعین شهرستان نهاوند به منظور رفاه حال زائران، پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان افراد در صورت بروز تغییرات جوی، مه‌گرفتگی، بارش‌های فصلی و برودت هوا را نیز در نظر گرفته است.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه، در صورت نیاز حسینیه‌ها، مساجد و پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر آمادگی اسکان ۵ هزار نفر و پذیرایی مختصر  از زائران را دارند، افزود: در روزهای عبور و مرور زائران از نهاوند، فوریت‌های پزشکی، مراکز بهداشتی، درمانی، عوامل راهداری و هلال احمر این شهرستان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

کریم حمیدوند از تعطیلی پروژه تعریض و ساماندهی جاده نهاوند-آورزمان در ایام تردد زائران اربعینی حسینی خبر داد و افزود: پلیس نهاوند از ۱۰ روز قبل از اربعین تا ۱۰ روز بعد از اربعین به صورت آماده باش کامل خواهد بود.

حمیدوند با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید با موکب های غیر مجاز برخورد و آنها را جمع آوری کند، افزود: اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند با اهدا بسته های فرهنگی تاریخ و تمدن نهاوند را به زائران معرفی کند.