- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مسئولیت واگذاری دوباشگاه پرسپولیس و استقلال با وزارت ورزش و جوانان نیست

عبدالحمید احمدی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: قصد وزارت ورزش و جوانان از همان روز اول آغاز به کار دولت تدبیر و امید واگذاری دوباشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی بوده است، اما واگذاری این دوباشگاه نیاز به یک سری پیش زمینه ها و مقدماتی دارد که تا وقتی این مقدمات و زمینه ها مهیا نشود انجام واگذاری ممکن نیست.

احمدی گفت: این دوباشگاه باید مستقل باشند تا دیگر نیازی به دخالت وزرات ورزش و جوانان در امور آنها نباشد اما به شرطی که زمینه واگذاری این دوباشگاه فراهم شود.

وی با بیان اینکه برخی ها می گویند مسئول واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال وزارت ورزش است اما این وزارت تمایلی به واگذاری این دوباشگاه ندارد، افزود: اصلا این گونه نیست مسئول واگذاری شرکت های دولتی طبق اصل ۴۴ وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی است که که در این میان نقش وزارت ورزش  برای واگذاری این دوباشگاه فقط تسهیل کننده و هماهنگی است.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و امور جوانان گفت:وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۳اقدامات اولیه برای واگذاری این دوباشگاه را انجام داد و حتی دوبار هم مزایده آن برگزار شد اما به دلایلی که وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی تشخیص دادند، واگذاری این دوباشگاه انجام نشد.

عبدالحمید احمدی بیان داشت: امیدواریم در دوره جدید که وزیر ورزش در حال پیگیری است با ایجاد شرایط جدید این واگذاری انجام شود چون این واگذاری برای دولت هم مطلوب و مفید است.