- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

کشت چغندر قند آفت است/جهاد کشاورزی در تغییر کاربری تعامل بیشتری کند

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، سیدرضا سلامتی ظهر یکشنبه ۳۰ مهر در جلسه شورای اداری بخش مرکزی نهاوند که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: جهاد کشاورزی در موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی در روستاها با مردم بیشتر تعامل کند، چون اگر کشاورز در روستا نماند زمین کشاورزی و باغ به دردش نمی خورد.

سلامتی گفت: در حالی که تولیدات سیب نهاوند بیش از ۴۰ هزار تن است اما ظرفیت سردخانه های نهاوند ۵ هزار تن است، به همین جهت باغداران برای فروش محصول و یا نگهداری آن در سردخانه ها دچار مشکلات زیادی می شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دوهزار و ۵۰۰ تن از محصولات سیب باغداران نهاوند در سردخانه های همدان و بهار نگهداری می شود، افزود: کمبود صنایع تبدیلی ، فراوری و بسته بندی  چالش اصلی بخش کشاورزی نهاوند است.

معاون فرماندار نهاوند بیان داشت: طرح های هادی روستاهای نهاوند باید مورد بازنگری مجدد قرار بگیرد، چون این طرح در تعدادی از روستاها با مشکلات اساسی روبرو است.

سیدرضا سلامتی گفت: متاسفانه ۹۰ درصد سرعت گیرها در محدود روستاها توسط مردم و یا دهیاران بدون دخالت بنیاد مسکن احداث می شود، در شرایطی که احداث سرعت گیر بدون مجوز شورای ترافیک ایجاد مانع و تخلف است و باید سریعا جمع آوری شود.

سلامتی افزود: در سال ۱۳۹۲ روستای رضی آباد به محدود شهری نهاوند اضافه شده، اما شهرداری نهاوند حاضر به ارائه خدمات به این منطقه نیست، و با توجه به اینکه بند یک ماده الحاق روستا به شهر  یعنی رضایتمندی مردم و ساکن منطقه در الحاق منطقه ای به شهر رعایت نشده و مردم رضی آباد دوست ندارند به مجموعه شهر اضافه بشوند مجددا نامه ای به وزارت کشور ارسال شده است تا رضی آباد دوباره روستا شود.

وی در پایان با بیان اینکه در بخش مرکزی نهاوند ۲۰۴ قبر شهید درقالب ۴۱ گلزار شهدا وجود دارد که تمام قبور شهدا ساماندهی شده است، افزود: عملیات ساماندهی ۱۰ قبر شهید در بخش مرکزی توسط بسیج سازندگی با مدیریت بنیاد شهید تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

معاون فرماندار افزود: استاندار همدان اعلام کرده است تا ۳۰ روز آینده پول گندم کاران پرداخت خواهد شد.