سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 11560

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند:

فصل جدید کاوش معبد لائودیسه نهاوند سال آینده آغاز می شود

صدای نهاوند:
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: قسمتی از اعتبار مورد نیاز برای آغاز فصل جدید کاوش معبد لائودیسه نهاوند تامین شده است و سال آینده ادامه عملیات کاوش این معبد آغاز می شود.

محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: برای شروع فصل جدید کاوش و کشف معبد لائودیسه شهر نهاوند واقع در منطقه دوخواهران، مقدمات تملک چند منزل مسکونی که در حریم معبد واقع شده اند در حال انجام است. 

جانجان گفت: برای تملک این مکانها در حال حاضر کار تبدیل سند تک برگی آنها در مراحل اجرایی است که پس از تعیین وضعیت، املاک تملک شده آماده اجرای کاوش می شود، اما با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و برودت هوا عملا امکان حفاری و گمانه زنی در سال جاری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فصل جدید کاوش معبد لائودیسه برای کشف نهایی آن در سال ۹۷ آغاز می شود افزود: از سال ۸۴ تاکنون ۲ مرحله عملیات گمانه زنی به سرپرستی دکتر رهبر استاد دانشگاه تهران انجام گرفت که ادامه آن به علت تراکم منازل مسکونی میسر نشد.  

جانجان گفت: با توجه به کشف مقادیری سفال دوره سلوکیان و ۱۱ سکه نقره دوره اشکانی توسط هیات باستان شناس در دو دوره حفاری گذشته یقین حاصل شد که معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران نهاوند واقع شده است. 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش