مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 1160

صدای نهاوند:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از ۹ آذرماه جاری تاکنون ۱۱ نفر فوتی مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان وجود داشته که مرگ چهار نفر آنان بر اثر این بیماری مورد تایید قرار گرفته است.

دکتر «محمود رضا میری» دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۴۵۶ نفر دارای علائم این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۰۶ نفر بستری شدند.
وی اضافه کرد: ۱۷۶ نفر از مجموع بیماران بستری شده مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه آزمایش ۲۲ نفر آنان مثبت بوده است.
به گزارش ایرنا، با شیوع بیماری آنفلوانزا در دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان و انتشار اخبار گوناگون از این بیماری نگرانی های در میان مردم به وجود آمده و بسیاری از شهروندان برای خرید ماسک به داروخانه ها روی آورده اند.
یکی از شهروندان زاهدانی گفت: ماسک ۹۵ درصد در داروخانه ها کمیاب شده است و هر عدد با قیمت چهار تا پنج هزار تومان به فروش می رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه بیماری پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا به راحتی قابل انجام است، گفت: شستشوی مداوم دستها با آب و صابون و رعایت آداب تنفسی از شیوع آنفلوآنزا پیشگیری می کند.
وی بیان کرد: مبتلایان به آنفلوآنزا از خود درمانی، دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری کنند.
دکتر میری اظهار داشت: آنفلوآنزا یک بیماری به شدت مسری است که از طریق قطرات تنفسی و نیز دست آلوده از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: علائم این نوع از آنفلوآنزا همانند سرما خوردگی عمومی، تب و تنگی نفس است بر این اساس به هموطنان توصیه می شود در صورت بروز علائم ذکر شده به سرعت به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
دکتر میری اظهار داشت: هرساله با آغاز فصل سرما در استان های جنوب کشور افزایش بروز بیماری آنفلوآنزا مشاهده می شود به طوری که از حدود ۱۰ روز قبل اطلاع یافتیم در کرمان مواردی از این بیماری بروز کرده است.
وی گفت: با توجه به اینکه یکی از آزمایشگاه های مرجع جنوب شرق کشور در زاهدان قرار دارد موارد مشکوک به آنفلوآنزا در کمترین زمان در این مرکز مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.
شهرستان های زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان قرار دارند.
همچنین شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، سرباز و نیکشهر زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

telegram-channel

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش