- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

همزمان با شب پر حادثه ایران در نهاوند چه گذشت؟+تصاویر

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، لرزیدن تعداد زیادی از استان‌های کشور طی شامگاه یکشنبه موجب وحشت عمومی و حضور مردم در خیابان‌ها شد، که شهرستان نهاوند هم از جمله این نقاط بود.

ساعت ۲۱:۵۱ دقیقه یک شنبه شب با لرزش تمام نقاط شهرستان نهاوند و وحشت مردم نهاوند که به خیابان ها و معابر آمده بودند فرماندار شهرستان نهاوند ستاد بحران را احضار و اعلام آماده باش کرد.

 

فرماندار شهرستان نهاوند در اولین جلسه آماده باش ستاد بحران از قطع برق در دو شهر برزول و گیان و برخی روستاهای این دو بخش خبر داد و افزود: برق دو شهرگیان و برزول قطع شده است اما تاکنون خسارتی اعلام نشده و مردم گیان در بیرون از منازل خود هستند.

رئیس اداره برق شهرستان نهاوند در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند مستقر در ستاد بحران اظهار داشت: قطع شدن برق گیان و برزول قبل از زلزله بوده و ربطی به زلزله ندارد و برق شبکه خانگی شهر گیان تا یک ساعت دیگر وصل می شود.

رضا شیر دره افزود: قطعی برق شهرگیان وبرزول ناشی از اتصالی بوده وقبل ازوقوع زلزله این دو شهر با قطعی مواجه بوده اند که باتلاش پرسنل زحمتکش توزیع برق نهاوند برق این دوشهروصل شد.

شیر دره  با اشاره به آمادگی کامل مدیریت توزیع برق شهرستان گفت: کلیه پرسنل، اکیپ های اجرایی، ناوگان موتوری و واحداتفاقات وعملیات توزیع برق نهاوند آماده هرگونه خدمت رسانی به همشهریان و مردم شریف شهرستان هستند.

ستاد بحران نهاوند که لحظه به لحظه اخبار مناطق مختلف شهرستان نهاوند را رصد می کردند برای بازدید از میزان آمادگی و تجهیزات نیروهای امداد و نجات هلال احمر به اداره هلال احمر نهاوند رفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند در جمع اعضای ستاد بحران گفت:خوشبختانه شرایط در شهرستان عادی است و مشکل خاص و حادی وجود ندارد .

محمد تقی شهبازی با بیان اینکه گزارش مصدوم یا مجروحی در نهاوند اعلام نشده است. ستاد  بحران شهرستان و اکیپ های عملیاتی هلال احمر و درمانگاه ها و بیمارستانهای شهرستان در آماده باش کامل به سر می برند.

سومین جلسه ستاد بحران شهرستان نهاوند در مرکز بهداشت و درمان نهاوند به منظور وضعیت آماده باش نیروها و مراکز درمانی برگزار شد.در این جلسه رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند اظهار داشت: روسای کارگروه‌های مدیریت بحران شبکه بهداشت و درمان ضمن اتخاذ تدابیر لازم تمام تیم‌های عملیاتی تحت امر در واحدهای زیرمجموعه این شبکه در حالت آماده باش هستند.

مومنعلی دارابی گفت:هماهنگی های لازم با روسای بیمارستانها ، مرکزبهداشت ، فوریتهای پزشکی و مراکز خدمات جامع سلامت شهری وروستایی جهت هرگونه اقدام لازم به صورت آماده باش کامل درآمدند.

فرماندار شهرستان نهاوند در پایان جلسه سوم به خبرنگار صدای نهاوند مستقر در ستاد بحران شهرستان اظهار داشت: نهاوند آماده اعزام نیروهای امدادی و پذیرش مجروحان شهرستان های هم مرز کرمانشاه است.

کریم حمیدوند شامگاه دوشنبه در ستاد بحران شهرستان نهاوند گفت: خوشبختانه طی گزارش های دریافتی از بخشداران و دهیاران بخش های تابعه شهرستان نهاوند تا کنون خسارتی در نهاوند اعلام نشده است.

حمیدوند با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند معین استان کرمانشاه است تصریح کرد: نهاوند آماده اعزام نیرو امدادی و پذیرش مجروحان شهرستان های هم مرز استان کرمانشاه را دارد.

وی در پایان از مردم خواست: هموطنان ضمن سپری کردن شبی ارام توام با هوشیاری در صورت وقوع هرگونه لرزه یا پس لرزه ای سریعا به نقاط امن رفته و از وقوع حوادث تلخ جلوگیری کنند.