- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۱۸۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در نهاوند برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگارصدای نهاوند، سرهنگ کامران کریمی در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند به مناسبت هفته بسیج در مسجد علی ابن موسی الرضا(ع) منطقه حسن آباد نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ابتکاراتی که حضرت امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ داشتند دستور تشکیل بسیج مستضعفین بود که از تاریخ تاسیس این نهاد مقدس یک هفته در تقویم کشور ایران به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

کریمی افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته از ۲۹ آبان ماه تا پنجم آذر ماه یعنی سالروز تشکیل بسیج مستضعفین ۱۸۰ برنامه متنوع در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود .

وی با اشاره به برنامه های شاخص این هفته شهرستان گفت: دیدار بسیجیان با امام جمعه، قرائت دعای ندبه، غبارروبی و گلباران گلزار شهدا، سرکشی از خانواده‌های شهدا، برگزاری چندین گردهمایی بسیجیان، برگزاری مسابقات ورزشی، تشکیل جلسات میقات الصالحین در سه شهر گیان – فیروزان و مصلی شهرستان نهاوند و پیاده روی بزرگ خانوادگی از جمله این برنامه‌ها است.

کریمی یادآور شد: گردهمایی بزرگ بسیجیان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، مانور و رژه خودرویی، افتتاح دو حوزه مقاومت و المان شهدای گمنام تپه ابوذر و چند صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی، ویزیت رایگان در مناطق محروم شهرستان و بازدید از مشاغل اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی اظهار داشت: در پنجم آذر ماه گردهمایی بزرگ بسیجیان در استادیوم علیمرادیان این شهر و پیاده روی بزرگ خانوادگی در روز جمعه سوم آذر ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت:  سپاه پاسداران و بسیج در همه عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی، سازندگی و اخیرا نیز در زمینه محرومیت‌زدایی وارد میدان شده است و فعالیت‌های سپاه پاسداران و بسیج در همه این زمینه‌ها بر کسی پوشیده نیست.

سرهنگ کامران کریمی بیان داشت: در اجرای طرح محله پاک در این سه منطقه تاکنون حدود ۴۵ نفر معتاد برای بستری در کمپ‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که این افراد را به صورت رایگان در کمپ‌ها بستری کرده‌ایم و اکنون نیز تحت پوشش سپاه ناحیه نهاوند قرار گرفته‌اند و در کلاس‌های انجمن‌های ان.ای شرکت می‌کنند.

کریمی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج ۹۵ جهیزیه کامل به نوعروسان نیازمند شهرستان اهداء شده است و بیش از ۷۵۰ سبد کالا به خانواده‌های نیازمند شهرستان اهداء شده و در هفته بسیج به طور نمادین چند جهیزیه کامل به نوعروسان شهرستان اهداء می‌شود.