- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

آمار استفاده افراد زیر ۱۹ سال کشور از فضای مجازی نگران کننده است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، محمدحسین کفراشی در یادوراه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان نهاوند که صبح شنبه در مصلی امام خمینی(ره) نهاوند برگزار شد، اظهار داشت:  ۴۰ درصد افراد زیر ۱۹ سال در ایران روزانه بیش از ۶ ساعت در فضای مجازی سیر می‌کنند که این آمار بسیار نگران کننده است و این در حالی است که در کشور چین اگر فردی بیش از یک ساعت از فضای مجازی استفاده کند نیاز به درمان دارد.

کفراشی با بیان این‌که حدود ۱۴ میلیون نفر در کشور همیشه در فضای مجازی هستند، عنوان کرد: خانواده‌ها بدون این‌که فرهنگ استفاده از فضای مجازی را به فرزندانشان آموزش بدهند برای فرزندانشان تبلت و موبایل خریداری می‌کنند و در حال حاضر ۴۰ درصد از کودکان ما به فضای مجازی اعتیاد پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: نتیجه این اعتیاد به فضای مجازی بلوغ زودرس، افت تحصیلی، گوشه‌گیری و انزوا، افسردگی، روحیه خشن و غیره در بین این کودکان و نوجوانان است.

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که یکی از آسیب‌های جامعه امروز ما فضای مجازی است و این یکی از شیوه‌های نفوذ دشمن است، اظهار داشت: یکی دیگر از آسیب‌های جامعه امروز ما فراز مغزهاست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و ما یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین فرار مغزها را داشته‌ایم و سالیانه حدود ۱۵۰ هزار نفر از نخبه‌های ما از کشور خارج می‌شوند.

محمدحسین کفراشی افزود: اخیرا در آموزش و پرورش طرحی با عنوان کودک و اینترنت بررسی شده و پکیجی در این خصوص آماده شده است که این پکیج به استان‌های کشور ارسال می‌شود و‌هدف از این طرح مطرح کردن مشکلات فضای مجازی و مزایا و نحوه استفاده درست از این فضا آموزش داده می‌شود و همچنین ‌کلاس‌های مشاوره‌ای در این خصوص برگزار می‌شود تا از فضای مجازی به بهترین وجه ممکن استفاده شود.

کفراشی  با بیان این‌که ۳۶ هزار دانش آموز شهید و پنج هزار معلم شهید در کشور وجود دارد، افزود: یادواراه‌های شهداء نیاز امروز جامعه ما است زیرا ما نیاز داریم که رشادت‌های شهداء، جانبازی جانبازان و سختی‌ها و مشقات آن‌ها و خانواده‌های شهداء و جانبازان را به یاد آوریم و بدانیم که چه خون‌هایی ریخته شده و چه سختی‌ها و ایثارگری‌هایی شده است که ما در آسایش باشیم.