- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

احداث واحد آموزشی در مسکن مهر نهاوند ضروری است

به گزارش صدای نهاوند، هادی سلگی شامگاه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه این طرحها شامل چند طرح خیری – مشارکتی و دولتی است که تعدادی از آنها فعال بوده و تعدادی نیز به علت نبود اعتبار راکد هستند افزود: طبق قانون این آمادگی وجود دارد که استخر شنا را برای تکمیل به بخش خصوصی برابر با مقررات واگذار کنیم.
وی افزود: عمده ترین این طرحها شامل طرح کانون فرهنگی پای قلعه ، استخر بزرگ دانش آموزی با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، آموزشگاه مسکن مهر در شهر شهید حیدری و آموزشگاه خیری ۱۵ کلاسه نصرتی که ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همگی غیر فعال و راکد هستند.
وی افزود: در اوایل سال گذشته عملیات اجرایی سه آموزشگاه از سوی بنیاد برکت در شهرستان نهاوند آغاز شد که ۲ آموزشگاه ۶ کلاسه آن در روستاهای جهان آباد و سهران فعال بوده و عملیات اجرایی یک آموزشگاه در روستای وراینه راکد است.
سلگی احداث یک واحد آموزشی در مسکن مهر را ضرورتی انکار ناپذیر خواند و افزود: طبق قانون لازم است با توجه به جمعیت بالایی که در مسکن مهر ساکن هستند یک واحد آموزشی از طریق سازمان شهرسازی در آن احداث شود اما چندین سال است که احداث این فضا در مرحله اولیه باقی مانده و پیشرفت چشمگیری روی آن به عمل نیامده است.
وی ۲ نوبتی بودن مدارس شهرک شهید حیدری را که در کنار مسکن مهر قرار دارد ناشی از جمعیت بالای این منطقه خواند و افزود: با توجه به اینکه ساکنان مسکن مهر از مدارس شهرک شهید حیدری برای تحصیل فرزندان خود استفاده می کنند لذا مدارس این منطقه ۲ نوبتی بوده و لازم است با توجه به رشد جمعیت وضعیت مدرسه مسکن مهر مشخص شود در غیر این صورت در آینده با مشکل مواجه خواهد شد.
سلگی با اشاره به ساختمان اداری نیمه کاره آموزش و پرورش نهاوند گفت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی ساختمان جدید اداری آموزش و پرورش نهاوند حدود ۱۰ سال پیش آغاز شد و با ۲۰ درصد پیشرفت سالهاست که نیمه کاره رها شده لذا برای تکمیل آن قرار است از طریق فروش املاک مازاد آموزش و پرورش اقدام شود.