- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مشکل جامعه ما تولید علم به طور جداگانه در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها است

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حجت‌الاسلام عباس نصیری‌فرد در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور دانشجویان، طلبه‌ها، استاتید و مسئولان شهرستان نهاوند در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: امروز در همه حوزه‌‌ها از جمله حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره باید حوزه‌های علمیه مبانی ارائه بدهند و دانشگاه‌های ما بر اساس این مبانی مدل و الگو در جامعه ارائه بدهند.

نصیری‌فرد گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه یعنی این‌که ما امروز باید تولید علم کنیم و باید بدانیم که امروز اجتهاد پروری و وحدت بین حوزه و دانشگاه نیاز اصلی بشریت است.

استاد دانشگاه تهران گفت: امروزه ارتباط بین دانشگاه و صنعت در کشور ما کمرنگ شده است و این جای تاسف دارد که در کشور ما نخبگان در بهترین دانشگاه‌ها تعلیم می‌بینند و با وجود این‌که پول بیت‌المال را خرج نخبه‌ها می‌کنیم اما آن ها به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

وی بیان کرد: وام‌های ما با سودهای بالا در بانک‌های پرداخت می‌شوند و اقتصاد ما یک اقتصاد سرمایه‌داری است و همه این‌ها به خاطر این است که وحدت بین حوزه و دانشگاه در کشور ایجاد نشده است در حالی که حوزه‌های علمیه در کشور باید در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، خانواده‌ مبانی تولید کنند و دانشگاه‌ ها از این مبانی الگو ارائه دهند.

نصیری فرد عنوان کرد: اگر امروز در کشور ما اکثریت غریب به اتفاق مردم از امنیت کشور رضایت دارند اما در مسائل اقتصادی ناراضی هستند به دلیل این است که مبانی اقتصادی ما مبانی اسلامی نیست و بانک‌های ما به جای این‌که یک مرکز خدمات‌رسانی محسوب شوند به عنوان یک مرکز تجاری محسوب می‌شوند.