- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شهرداری نهاوند در برخورد با سد معبر ضعیف عمل کرد

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند،  حجت الاسلام عباسعلی مغیثی روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: سد معبر مشکلاتی را برای شهر و شهروندان به وجود می آورد که باید راهکاری اساسی برای این معضل اندیشیده شود.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات شهرستان نهاوند بحث عزا و عروسی است که در مراسم عروسی مزاحمت های صوتی برای مردم ایجاد می شود و در این زمینه هشدار داده است .
وی با بیان اینکه در عروسی و عزاداری ها هزینه هایی صرف موارد غیر ضروری می شود که در صورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی می توان این هزینه ها را به سمت مسیرهای درست و حل بخشهایی از مشکلات اجتماعی مانند ساماندهی زندگی افراد بی بضاعت سوق داد.
وی ادامه داد: در چند روز گذشته ۲ مورد مراسم ختم وجود داشت که بر اساس آن وارثان متوفی هزینه مجالس ختم را صرف خرید ۱۰ کانکس برای زلزله زدگان و همچنین کمک به خرید انشعاب آب و برق برای چند نفر از افراد محروم کردند که بسیار مورد توجه قرار گرفت و باید برای ترویج فرهنگ درست اطلاع رسانی کرد تا جایگزین فرهنگ های دست و پاگیر شود.
امام جمعه نهاوند خاطر نشان کرد: اگر شورای فرهنگ عمومی را باور داریم و اعتقاد داریم که این فرهنگ ها می تواند مشکلات جامعه را حل کند لذا باید خیلی جدی تر به آن پرداخته و از نظر محتوا و هم از نظر شکلی به آن توجه لازم صورت گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی رصد مشکلات اجتماعی و فرهنگی را وظیفه مسئولان و مردم عنوان کرد و گفت: باید برای رفع معضلات و مشکلات و نارسایی ها چاره ای اندیشیده شود.